16 juli 2017

Länge sedan jag skrev här nu, men jag har haft fullt upp på andra håll. Dvs, jag har jobbat. Mest. Det har varit en jäkligt lång vecka, och nu sitter jag i sängen, dricker min sista slurk Pepsi Max och äter en Centerrulle. Jag är verkligen helt slutkörd nu. Det finns många som säger det, men jag är verkligen det. Om jag inte vore ledig tisdag-söndag så hade jag aldrig orkat med. Imorgon är det ett sista långpass, det ska jag nog ta mig igenom. Det har varit mycket hela förra hösten, och hela våren. Skola, jobb, press på att bli klar och press på att få in pengar. Pengar som i princip är borta igen efter månadens räkningar pga dubbelhyra etc (dock ångrar jag absolut inte att jag har flyttat). Jag har haft semester, vilket jag är tacksam för, men nu sitter jag i den sitsen att jag inte kan missa en enda jobbtimme för att jag måste få in pengar. Junilönen var rätt tragisk, den täcker inte ens min hyra för nya lägenheten.

Att jobba handlar i grund och botten om pengar. Men det är ändå jobbigt att vara så låst, jag är trött på att jobba på timme. Dessutom trodde jag att jag hade åtminstone hösten och vintern säkrad, men tydligen inte. Jag hade stressat rätt länge redan, och äntligen lugnat mig pga förhandsbesked men nu vet jag varken in eller ut igen. Bröt ihop. Arbetslöshet fanns inte på kartan, går inte in i ekvationen jag har. Det jag baserat många beslut på. Behövde ändå släpa mig till jobbet idag och det var fruktansvärt tungt att jobba. Helt fel dag att jobba med service. Dessutom kunde vi inte använda baren inomhus, dvs ingen dryck. Skitdag. Räknade varenda minut tills jag skulle få komma därifrån. TACK OCH LOV hade jag och Anthony planerat en liten AW tillsammans. Vi har båda två haft det ganska tufft på senaste tiden och behövde ventilera och satte oss på Sorella och tog ett glas. Så himla välbehövligt och trevligt. <3 Det gjorde massor för mitt humör. Jag vill inte sluta på restaurangen för att jag 1) behöver pengar, men också för att jag 2) trivs och älskar mina kollegor, jag vill inte lämna dem.

Vad har jag haft för mig då, förutom att jobba?

Jag har varit i Göteborg.





Vi åt mat på Hard Rock Café, jag åt en jättegod pasta med kyckling. Jag var seriöst mätt i över ett dygn, hahaha. Vi fick Bruce Springsteen-bordet, vilket ju inte var planerat men det var en rolig överraskning såklart eftersom mamma älskar Bruce :) Dagen efter regnade det och var HEMSKT väder men vi såg Coldplay!!! Bilden är inte min, den snappade jag upp från Twitter... Men den är från samma konsert. Konserten var såklart jättebra och nu kräver jag att en annan artist både mamma och jag gillar kör konsert på Ullevi midsommarhelgen 2018 så vi kan fortsätta traditionen att åka dit just den helgen (2016 och nu 2017). Andrea och hennes pojkvän Emil var med den här gången också och det var en bra helg. Denna gång regnade det inte in i rummet och vi fick sol vid havet, haha. Vad mer kan man begära ;)

Jag har flyttat.




När jag kom hem från Göteborg var det strikt packning som gällde, ett arbetspass och sen flytt. Det var en kämpig dag men jag kom på plats till slut! Mamma var en hjälte och städade lägenheten. Jag har såklart också städat men hon tog det största lasset så att säga. Det var så konstigt att åka tillbaka till lägenheten när den skulle besiktas, den var ju helt tom och öde. Men jag trivs så bra i min nya lägenhet. Det känns redan som att jag bott här längre än vad jag har gjort. Den är alldeles lagom stor och jag sover mycket bättre här. Jag tror att det har att göra med att jag har ett eget sovrum som jag kan mörklägga. Jag vaknar inte längre flera gånger om natten heller. Och den stora sängen - very nice!!! Jag har en walk-in closet nu också, så skönt att ha plats för alla kläder och mina tillhörigheter överlag. Har ett förråd också där jag har kunnat stoppa in saker. Det jag inte har än är gardiner i sovrummet, ett köksbord och en taklampa i sovrummet. I min ugn har jag redan gjort potatisgratäng, kladdkaka och min all time favorite vilket är skivad potatis med olja, salt, peppar och timjan. Och chicken nuggets (ugnsstekta ÄGER ut stekta). Kladdkakan slank ner fort kan jag säga.

Jag har jobbat på Håkan Hellström.



I april/maj sökte FKP Scorpio barpersonal, jag hoppade på tåget direkt och blev anställd. Jag kan inte ljuga, till en början var jag jättenervös. Jag kände ingen, hade aldrig varit i Brunnsparken och det blev inte bättre av att jag inte förstod vart personalen skulle gå in och ingen visste någonting. Tog fel väg in men hittade rätt ändå. Jag var nästan den enda där som inte kände någon sen innan. Vissa kom i kompisgäng och skulle jobba och andra kände varann sen tidigare Håkankonserter som de jobbat på. Men jag hamnade med ett härligt gäng i den största tältbaren och trots att det var mycket dötid innan insläppet hade jag roligt. Kul att snacka med nya människor och kul att jobba på konsert. Jag gillar inte Håkan, så att få höra samma låt x antal gånger under soundchecket hade jag kunnat skippa men under konserten fokuserade jag bara på jobbet, hann typ se de sista låtarna bara. Det var full rulle. Tog alltså semester från jobbet för att kunna jobba här, hahaha. Men det ångrar jag inte. En erfarenhet rikare!

Jag har fyndat.


110 spänn på Tradera! På en internationell marknad skulle den lätt gå för mycket mer, så bra att ha i testamentet (skämt åsido). Kul grej att ha, en av de äldre skivorna med signaturer på är verkligen en raritet. Speciellt till det priset. Den här är signerad i Stockholm, dessutom. :)

Snart borde jag kanske sova. Imorgon kväll efter jobbet kommer Andrea hit! Ska bli så kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar