22 juni 2017

Om en vecka flyttar jag! När jag skrev på kontraktet för den här lägenheten så skrev jag på kontraktet med lägenheten osedd, det enda jag hade sett var planlösningen men då visste jag att den skulle bli min. Sedan fick jag komma på visning, och han som bodde där hade ju inte direkt någon vidare smak så jag blev inte särskilt imponerad. Det var svårt att visualisera hur jag ska kunna göra lägenheten till just min. Häromdagen blev lägenheten min till 100% och jag fick nycklarna, så jag cyklade dit för att mäta och ta mig en andra titt och jag är KÄR! Jag har en liten walk-in closet med skjutdörr, ett eget sovrum med badrum en-suite, öppen planlösning och en jättestor balkong. Marmorfönsterbrädor, stora fönster, fönster man kan ÖPPNA. En ugn. Här kommer jag att trivas. Min nuvarande lägenhet är ett förvaringsrum med säng just nu typ, kan inte ens städa eftersom vi ändå ska flyttstäda sen så det är inte världens renaste heller hahaha. Kommer sakna den, men nu vill jag ut :)












Jag älskar fönstret som går ända ned till golvet, och så har jag en elektrisk handdukstork. En överflödig detalj, men det får väl ändå betraktas som lite lyxigt i en hyresrätt? Det är dessutom jättefint klinkergolv i hallen. Det kommer bli en rätt stor ekonomisk uppoffring att flytta hit då jag kommer ha 10.000 kronor extra i form av dubbelhyra i två månader, och på det kostar den här lägenheten över 2000 kronor mer i månaden. Men med tanke på att jag inte längre är student och förhoppningsvis inom kort eller snart kommer ha ett heltidsjobb får den "övergångsperioden" helt enkelt vara värt det. Det är jättesvårt att få tag på lägenheter i Örebro, särskilt tvåor och så får jag denna jättefina i Almby av alla ställen??? Det är definitivt värt det. 

Jag ska få två sängar hemifrån och så ska jag köpa en sängstomme, så jag kommer gå från 90-säng till 160-säng. Älskar min nuvarande säng men en större säng kommer ju definitivt passa bättre i den nya lägenheten! Jag har också lagt vantarna på en begagnad Hemnes-tvbänk som typ var dröm-tvbänken, det kommer bli superbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar