2 februari 2017


I lördags var familjen och mormor här för fika! Andreas pojkvän Emil var också med, men han får räknas till familjen. Mamma hade bakat tårta (win-win för mig att jag fick halva kvar och kunde äta lite till frukost nästa dag) och vi trängdes i MIN NYA SOFFA!!!!!!!! Samt på köksstolar och golv. Det var en jävla process att få färdigt lägenheten då pappa var sen så vi hamnade nästan en timme bakom det planerade schemat, men efter att en tapper familj fick åka till IKEA och byta en trasig grej så hamnade allt på plats. Var så mysigt att ha dem här och trots att jag inte önskat mig något fick jag en del bra saker. Främst fickpengar som jag ska använda till Tokio Hotel-turnén (vilket behövs då Försäkringskassan kräver tillbaka över 5000 kronor från mig..........).




Som ni kan se så köpte jag en soffa, en ny matta och nya soffkuddar samt fick upp två tavlor till på väggen. Jag hade en vision och det blev precis som jag tänkt mig. Jag ÄLSKAR det! Äntligen ser min lägenhet typ ut som jag länge har velat att den ska se ut. Har ju inte köpt något nytt sen inflytt, liksom. Samt att 90 procent av mina möbler är second hand - vilket det inte är något fel på. Men att få köpa en egen soffa som man själv har valt ut på varuhuset och köper matchande inredning till är ändå rätt kul. Notera den fina orkidén jag fick av mormor som jag ska göra mitt yttersta för att vårda, samt tulpanerna jag fick av Andrea och Emil. Nu lever tulpanerna sina sista dagar men jag har faktiskt bytt vatten varje dag (vilket jag läste att man kunde göra för att öka levnadslängden). Det finns hopp för mina gröna fingrar!


När släkten rört sig hemåt och jag tagit nästan 2 timmar på mig för att spika och skruva ihop mitt nya sängbord (då soffan är 20 cm bredare än min förra behövde jag flytta på bokhyllan och mitt gamla bord fick inte plats - men det var ett Lack-bord som har hängt med ett par år ändå) däckade jag här. Såååååååååå skönt. Efter att ha varit totalt sju pers i lägenheten, svettats över mitt sängbord och tagit en varm dusch var det för varmt i lägenheten för strumpor, hahaha. Annars går jag aldrig utan.



Voila! Mysigt, mysigt, mysigt. Måhända att jag inte har ett riktigt sovrum, men det är här nästan mycket mysigare. När jag är i sängen tänker jag inte på den andra halvan av rummet, och tvärtom. Så länge man är en person duger en 90-säng gott och väl, att sova två där kan jag inte rekommendera (jag behöver iaf space när jag sover och helt ärligt, att skeda är bara varmt som satiken). Men nu är jag ju ändå single as a pringle and not open to mingle, så det är sak samma. Har tänkt på att jag ofta ändå sover i en del av sängen och sällan utnyttjar hela, haha. Ska tilläggas att jag fick sängkappan gratis av Emil för ett tag sen. Vilket KAP min syrra har hittat, va!

Men real talk nu, hörni. Lite vardagsmummel på gång. Är sååååååååååååååå trött då jag denna vecka har vaknat vid 8 typ varje dag. Jag har jobbat två pass på TS (=somnar sent) och ett långpass på restaurangen (=dagen efter blir man helt slut i hela kroppen) och även haft problem med huvudvärk pga för lite sömn, för mycket datorsittande. Etc. Sen fick jag som sagt brev från Försäkringskassan. Hade glömt att jag ens tog bostadsbidrag år 2015 så jag fattade inte ens vad brevet ville få sagt först det stod "belopp du ska betala: 5265 kronor". Slängde papperet åt helvete på byrån och gick och duschade istället. Zzzzzz. Jag har liksom två fakturor från Adlibris att betala, jag ska om en månad betala hotellet i London samt det jag beställde inför releasen av Tokio Hotels nya album och jag spenderade nyss en månadshyra på IKEA. 

Kurslitteraturen pallar jag inte alls med att betala för, men resten är ju såklart ABSOLUT värt ALLA PENGAR I VÄRLDEN och jag är så jäääävla taggad på allt som har med Tokio Hotel att göra. Men jag föredrar att ha mina utgifter lite mer utspridda, som den snåljåp jag faktiskt egentligen är. Jaja, whatever, yolo, eller vad man ska säga. Jag har ju iallafall två jobb - kunde ju ha förlorat ett pga konsultfirmabytet och det hände inte, så jag vill verkligen inte klaga. Jag har ett förjäkla bra år framför mig!!! Eftersom pengarna ändå sprätter åt olika håll har jag inte heller något val än att betala för en ny synundersökning, jag hade hoppats på att slippa men tydligen MÅSTE man ta en varje år för att behålla sitt recept på linser och jag ska skaffa endagslinser nu då månadslinser inte var min grej. Allt detta var mer än vad jag visste. Vill iallafall få linserna avklarade innan London så jag kan se Tokio Hotel i HD. Men anyway: imorgon kommer Andrea och vovven hit. Wieeeeeeee!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar