24 januari 2017

Ny vecka, nya tag! Därför listar jag plus och minus just nu.

+ Det blir ljusare ute för varje dag som går, så underbart.

+ Har drömt roliga drömmar varje natt. Jag älskar det på något vis.

+ Ska ta tummen ur och köpa ny soffa.

+ Familjen kommer hit på lördag.

+ Soygurt existerar. Ärligt - jag kommer aldrig mer köpa vanlig yoghurt. Bara typ filmjölk om jag får sug. För det första köper jag ju ändå laktosfritt, så det är redan dyrt. Steget till en soygurt är bara ett par kronor, även om det är lite mindre i förpackningrna. Är BESATT i soygurt och tillsammans med ICAs frukosthjärtan med jordgubbar är det himlen på jorden i munnen.

+ Uppdrag äta mer vegetariskt går jättebra. Det var länge sedan jag köpte hem protein i form av kött (eftersom jag inte äter rött kött så har det inte varit så svårt att undvika). Istället har jag t.ex köpt sojafärs, sojakorv, quornfärs, kikärtor och linser och ätit av det jag har i frysen som råkar vara kött. Undantaget är väl pålägg ibland, t.ex. leverpastej har jag snöat in på. Men det är okej. Har inte testat något med linserna men det ska jag göra snart. Det enda jag saknar är KORV!!!!!!!!!!!!!!! Vanlig, hederlig grillkorv. Inget kan ersätta det. Har allmänt inte varit så sugen på mat på senaste tiden, men jag har verkligen inget sug för kött. Bara korv, hahahaha.

+ Blir 21 på torsdag. WHAT??? Firas på Pinchos.

- Stress, stress och stress.
Jobbigt när man har tre delkurser på samma gång och alla lärare sköter sitt jobb olika. Det är svårt att hålla koll på allt, men nu börjar jag komma ikapp.


- Vet fortfarande inte om jag får behålla mitt jobb på TS från och med första mars.


- Har sjukt mycket räkningar denna månad
pga all kurslitteratur som inte fanns begagnat.


Fler plus än minus är det iallafall, så jag ska inte klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar