6 december 2016


Hehehe... Svårt att beskriva hur många matematiska beräkningar och timmar av fundering som ligger bakom detta beslut men jag har sålt min själ till djävulen (Comviq) och signat up för en 128GB iPhone 7 i rosa guld. Min älskade fina 5s funkar fortfarande och har aldrig gått sönder, även laddaren kämpar på (men har ett par lager tejp på sig nu). Däremot är minnet obefintligt, jag klarade mig väl på 16GB förut men nu är det som att telefonen inte ens har hälften av det minnet då jag knappt kan ha några bilder på telefonen, för att inte tala om några andra appar än de jag måste ha. Sen så laggar den i tid och otid. Kommer bli svårt att säga hejdå till den eftersom den faktiskt fungerar men jag måste_sluta_skuldbelägga_mig_själv i samband med köp jag faktiskt har råd med. Ville köpa telefonen kontant men det blev billigare på det här viset, så jag ska betala per månad med stöd från sparkontot alternativt betala av den typ ett år och sen ta en slutfaktura på det som är kvar att betala. Kommer hur som helst att lägga undan pengar på ett separat konto. Hur som helst #2, den kommer att bli min bebis och jag har till och med trippelkollat att jag har drulleförsäkring och vad självrisken är, ifall något går snett... God jul, grattis på födelsedagen och grattis till examen mig själv (något i förskott). <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar