17 november 2016

Dags att ventilera efter att ha suttit och stirrat på uppsatsen sen 09.30.

Egentligen borde jag plugga nu men jag orkar inte mer för idag och eventuellt tar jag ledigt imorgon. Hör min handledare Mattias skrika i örat "ÅTTA TIMMAR OM DAGEN!!!!!!!!!" men ge mig en mjukstart, please? Den här veckan har varit rätt hektisk hittills då jag samtidigt som jag ska komma igång med uppsatsen har jobbat två pass och varit på personalmöte. Dock är jag ganska bra på att kombinera plugg, andra aktiviteter och jobb. När jag började på Donken i mars 2013 jobbade jag i princip varje vecka hela året ut och sen åtminstone varannan helg och två hela somrar. Samtidigt hade jag sista året på gymnasiet att sköta och när jag tar examen kommer jag att ha jobbat nästan hela den studietiden också. Det var två månader jag var jobbfri från sista passet på Donken (Nyårsafton 2014-2015!!!) till första passet på Transportstyrelsen och en månad efter det började jag på restaurangen.

Jag ska inte ljuga och säga att det inte är stressfritt för det är det inte och jag är väldigt tillfreds med att vara singel nu för om jag hade svårt att få tid för personliga relationer förut är det typ omöjligt nu. Men det är sista kampen! I januari börjar jag förhoppningsvis på den distanskurs jag valde i första hand och då kommer livet nog kännas lite lugnare. Att gå från en avancerad akademisk kurs till en nybörjarkurs i engelska - på distans - kommer definitivt inte ge mig någon magkatarr som den här utbildningen gett mig ett par gånger under dessa år.

Men jag vet inte, jag trivs med att jobba och plugga och att ha saker att göra. På mitt ena jobb har jag Vickan och när vi jobbar ihop sitter vi och snackar fyra timmar i rad om allt mellan himmel och jord (samtidigt som vi gör vårt arbete såklart). På mitt andra jobb har jag världens mysigaste kollegor som man aldrig har en tråkig stund med. Och så har jag mina kompisar såklart! Och min familj.

För första gången på länge känns livet genomgående strålande. Kanske har jag äntligen hittat mig själv? Nu ska jag bara klura ut vad fasiken jag vill arbeta med i framtiden och vad för mer studier jag behöver genomföra för att ta mig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar