20 september 2016

Idag har jag varit på USÖ och gett blodprov! Jag anmälde mig för ett par veckor sedan som blodgivare, något jag skulle gjort tidigare men det har helt försvunnit ur huvudet på mig. Jag hoppas att mitt blod blir godkänt, jag är helt säker på att jag inte har någon smitta men jag kan ju inte veta hur mina blodvärden är. Det känns viktigt för mig att ge blod då det är en god gärning, och någon gång i framtiden kanske jag själv eller någon i min närhet behöver förlita sig på andras blodgivning. Förutom det hjälper man ju andra sjuka människor, som man inte känner. Men det är sak samma. Huvudsaken är att man hjälper till! Blod är ändå något vi har mycket av och det tar typ en månad efter blodgivningen innan man har samma mängd blod igen. Bara en sån sak pekar också på hur viktigt det är med t.ex. blodtransfusioner. Så, alla som enligt kriterierna får ge blod borde anmäla sig. Ett besök tar typ en halvtimme av ens liv, men kan rädda någon annans för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar