22 augusti 2016

Idag har det varit en bra dag, måste jag säga. Ledig från jobbet och jag hade en hel dag för mig själv. Vaknade alldeles för tidigt men kom ändå inte ut ur lägenheten först halv 1, och då fick jag springa till bussen. Åkte hursomhelst till Marieberg galleria och gick runt där, åt lunch och köpte födelsedagspresent till Andrea och lite smågrejer till mig själv. Egentligen har jag absolut inte ekonomin att shoppa såhär innan CSN, men ibland måste man skämma bort sig själv lite.





Det roligaste jag köpte var nog en magnetisk whiteboard-tavla från TGR! Priset? 30 kronor. Bilderna på kylen är uppsatta med hjälp av magnetiska klistermärken, också från TGR. Tror jag betalade 10 spänn för dem för länge sen. Mycket de säljer är mest krafs, men en del saker är riktigt bra och kul. Köpte också en ny magnetisk to do-list från Lagerhaus.


Köpte också den gula vad-den-nu-kan-kallas på Lagerhaus. 15 kronor! Har haft sönder två glas genom att jag har haft sminkborstarna där i, ställt glaset på handfatet och råkat välta det. Slut på det nu, och nu fattas bara en snyggare organisering för allt smink. Detta får duga så länge så har jag det jag använder mest närmast.


Behövde ta ned min ljusslinga som jag haft över gardinstången då de ska fixa något med "balkong"dörren denna vecka eller nästa (alltid kul att vet att någon KAN komma mellan 07-16 under två veckor.......). Ville dock inte packa ned den, fick ett infall och satte upp den i hallen, haha.Ser åtminstone mysigt ut på kvällen! Jag köpte också solcellslampor som jag satte i rabatten vid uteplatsen.





Fyndade också en kalender för 5 kronor. Fatta att den kostade 99 från början, haha. Den är bara för 2016 så det är antagligen därför men än duger den! Det är månadens sten på bilden, och sen alla dagar osv. Och sen ett litet ställ till. Rolig detalj i bokhyllan bara. Jag rensade ut jättemycket från min bokhylla, men jag hade inte hjärta att ta bort bilden på Bill. Förutom att det är en jäkligt snygg bild, så är han ju ändå en av mina största idoler och inspirationer. Den får vara kvar. PS, jag vet att det är fingeravtryck på lådorna. Det är omhändertaget nu, hehe. 


Det dyraste jag köpte var den här paletten från Sleek. Den kostade förvisso "bara" 129 kronor, vilket jag anser är grymt värt. Förutom själva skuggorna så är förpackningen inte billigt gjord och det är spegel och allt. De har jättebra smink som tidigare nämnt och jag längtar tills jag får använda denna! Kolla allt glitter liksom?! 


För ett tag sedan beställde jag hem de här skorna! De kostar egentligen 1499 kronor men jag fick dem för 899. Jag har länge behövt beställa hem nya gymskor men jag har aldrig kommit till skott med det. När jag var hemma så testade jag ett gäng på Stadium och tack vare Andrea hittade jag dessa online på rean. De är SÅ SKÖNA!!!!!! Alltså, LÄTT värda 1499 kronor. Jag har bara hunnit använda dem en gång men... Wow. Jag har inte sprungit på löpband sen flera månader tillbaka, då jag fick ont i knät. Men jag har, to no surprise, helt enkelt haft fel skor för i de här skorna går jag på moln. Springer på moln. Jag älskar dem så. Köpte också ett linne från H&M idag, ett träningslinne på rean för 50 kronor. Jag testade det förut fast till originalpris (visserligen bara 99 kr) men köpte aldrig. Därför fick det bli ett denna gång. Det matchar både mina skor och min sportbh, haha. Kommer vara såååå snygg på gymmet imorgon, hörni. Can't wait.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar