4 juli 2016

 IGÅR VAR DET ÄÄNTLIGEN DAGS!!!!



Vi kom till Friends Arena typ 10.30 och hade förväntat oss ett par hundra pers men om man ska lägga ihop både entré 1 och 2 så var det kanske 100 personer totalt. Vi fick iallafall nummer 57 och 58, vilket var lååångt ifrån väntat haha. Men det var nice! Det var faktiskt en bra kö. Det fanns jättemånga toaletter och det delades ut nummer väldigt länge (trots att de första gav upp vid 100, några andra tog vid efter det). Däremot var vakterna rent ut sagt idioter och gjorde de sista 2 timmarna till ett helvete, och så var det ju det där med att vi behövde springa ned för jättemånga trappor och sen trängas i något parkeringshus utan organisation av något slag innan vi kunde gå (springa) in. Vi roade oss iallafall med att äta, äta, äta, lösa korsord och spela kort. Lånade första bilden på kön av Nadja hehe. 


Efter mycket krigande fick vi ändå jättebra platser vid staketet. Trots att det var en jobbig Golden Circle ivägen, så såg vi hur bra som helst (när de inte spelade på B- samt C-scenen förstås). Sprang och köpte vatten så fort jag kunde och det är jag glad att jag gjorde för annars hade jag dött. Vi satte oss ned och drack lite och åt lite mat (läs: müslibars och Belvitakex haha) vi tagit med in. Man blir dock rent ut sagt jävligt lack när det står folk bredvid en som inte har nummer och en annan bakom som har nummer 300. Det innebär ju bara en sak, att de har trängt sig. Tycker att sådant är jätterespektlöst. På slutet mot insläppet kom säkert vi före folk med lägre nummer, men samtidigt kom folk före oss som hade långt över 100 pga idiotvakterna. Det hade inte hänt om de hade lyssnat på oss, haha. Men jaja, vi fick iallafall våra välförtjänta platser! Huvudsaken.






Och showen sen då!!! Alltså wooooow. Jag trodde inte att de kunde överträffa sig själva men det kunde de. Setlisten var jättebra, såklart finns det saker jag hade velat byta ut (typ Amazing Day tex) men överlag var den bra komponerad om man ser till poppiga låtar och ballader. Redan första (???) eller andra låten hade de konfetti och allt möjligt. De hade till och med fyrverkerier inomhus. Xylobanden kan jag inte ens tala om, vet inte vart jag ska börja. Så jäääävla häftigt när de tändes i introt och jag vände mig om och såg hela arenan i små ljusprickar. Storartat. Konserten var så magisk och det var ett extra plus på allt att de (oväntat för mig) spelade Don't Panic och God Put a Smile Upon Your Face. Två gamla underbara godingar. En REJÄL (!!!) pik till Rihanna som nekade att komma och köra duett på Princess of China. Vad hade hon att förlora på det liksom? Ingenting. 

Nu har jag iallafall post concert depression och jag är jättetrött. Det var k - a - o - s i Solna när vi skulle hem, och det var totalt stopp på bron och gångvägen dit vi skulle till garaget. Vi skulle åka med Rebecca och hennes pappa hem nämligen, så efter mycket om och men fick vi gå tillbaka till Friends Arena fast via en annan väg (vi kom tillbaka till dit vi hade mötts efter spelningen typ.....) och sen gå över tågspåren via en annan bro och gå tillbaka samma väg fast på motsatt sida. När vi lämnade Solna hade klockan passerat 00.30 och jag somnade i bilen. En liten stund innan 02 kom vi fram till Strängnäs, köpte mat på Donken (...verkligen skitkul att möta gamla kollegor som jag såg ut) och åkte hem till mamma. Jag somnade typ 03 och vaknade innan alarmet klockan 07. Nadja lämnade stan vid halv 10 och att sova 4 timmar efter att ha varit vaken i 21 timmar är inte min melodi, så idag är jag helt dööööd.

Trots det har jag åkt in till stan igen och handlat med mamma och Erica. Fick köpa en energidryck för att inte somna. Snart ska vi åka till Eskilstuna och hämta Andrea och handla lite inför Kolmården. Vi åker imorgon bitti någongång och kommer hem igen på fredag. Det ska bli supermysigt. Vi har hyrt en jätteliten (JÄTTELITEN) stuga på First Camp och kommer säkert gå varandra på nerverna men det ska vi klara av. Vi ska åka till Söderköping imorgon och äta glass på Smultronstället, sen köra tvådagars Kolmården och på fredag är det inte riktigt spikat vad vi ska göra innan vi åker hem. Allt jag vet är att det kommer bli askul, och förhoppningsvis är vädret på vår sida.

Nu ska jag sörja tills Coldplay kommer tillbaka, men jag har iallafall ännu en konsert inplanerad. Bastille (FINALLYYYY) på Hovet i november. <3 <3 <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar