20 juli 2016

Statusupdate: jag är aliveeeeeeee. Jag ska blogga om Kolmården snart också, det är på tiden. Det får bli på söndag (jag är alltså så upptagen att jag måste schemalägga bloggning). Jag jobbar, jobbar, och jobbar. Idag var jag på jobbet 10.30-21. Det var inte så jobbigt, faktiskt ganska sömnigt då det var dåligt med gäster om man räknar bort uteserveringen. Förra helgen var kaos så vi stängde tidigare på lördagen vilket gjorde att jag, Daniel, Anthony och Andreas kunde sticka på en AW. Timmarna flög förbi och jag somnade efter 03 och var halvt död dagen efter. Inte pga alkohol utan pga att jag är som en bebis när det gäller sömn. Det var iallafall väldigt roligt! Älskar mina kollegor. På fredag är det typ P-fest planerat, men jag jobbar till 22 och börjar 10 dagen efter så jag vet inte om jag ska hänga på. Har förlängt alla mina pass den här veckan (idag skulle jag tex slutat 15.30 egentligen), så jag är redan helt jäkla slut. Vill tänka "yolo" men.... Vi får se! De andra ska ses redan vid sju så jag missar ju massor av kul oavsett hur jag gör.

Något annat jobbigt denna vecka: bryta dåliga vanor. Jag är en sån som kan småäta och jag har inga problem med att käka ett par godisbitar om dagen, eller ta en chokladbit då och då. Den här veckan är det på lördag (och ev söndag) som det får drickas läsk och ätas sockriga saker (förutom oboy och fil med sylt vilket jag typ LEVER FÖR). Det är jobbigt på jobbet när man är omkring sötsaker och läsk, och kollegor som konsumerar detta. Idag blev det efterrätter över. JAG ÅT INGENTING. Det handlar inte om att jag gå på någon form av diet eller så, utan detoxa sockerberoendet lite. Och det handlar om självdisciplin. Jag hade gärna ätit den där cheesecaken, inga problem, men då hade jag svikit mig själv, haha. Dessutom är det läskigt att märka hur sockerberoende man faktiskt är. På lördag ska jag dricka Pepsi, äta choklad och äta ostbågar. Sån tur jag har som får dricka gratis läsk på lördagar på jobbet, då slipper jag köpa! Hehe. ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar