1 juli 2016

Stadion, Stockholm, 2009-08-22



Fett basic bilder, basic "vattenmärkning". Men jag minns min första konsert med Coldplay ganska så väl. Jag gick med pappa och Andrea och vi åkte dit till insläppet började och det var inte först när vi var inne som vi (eller iallafall jag) insåg att vi råkat tränga oss i insläppskön. De spelade alla gamla godingar som jag älskar (t.ex. In My Place, Glass of Water, Lovers in Japan, Life in Technicolor osv). Vi stod ändå ganska bra till och publiken var bra. Dessutom var det här vi upptäckte White Lies, de var nämligen förband! Jag lyssnar på dem sporadiskt än idag och funderar på att se dem i Sthlm i höst. Mamma jobbade iallafall på Paulinska där jag gick vid den här tiden och hon köpte biljetter på arbetstid, haha. Hon kom till vår korridor för att leverera budskapet om lyckat biljettköp och jag gav henne en hård kram. Jag var SÅ nervös!

Stadion, Stockholm, 2012-08-30






Såja, lite bättre märkning av bilder (om än ganska värdelöst gjort haha). Hur som helst, den här dagen går till världshistorien som en av de bästa och värsta i mitt liv tror jag. Dagen innan fick jag såklart mens, och jag hade seriöst den värsta mensvärk jag NÅGONSIN haft om jag inte minns fel. Morgonen därpå vaknade jag och mådde jättedåligt. Kändes nästan som influensan, jag vet inte vad som hände riktigt. Tänker inte gå in på detaljer men jag undrade hur jag skulle orka allt. Och jag var jätteledsen. Iväg kom vi (jag och Rebecca) iallafall och vi fick hyfsade köplatser. Dagen handlade om att överleva och jag mådde väl bättre mot kvällen men jag hade inte fått i mig någon mat på hela dagen i princip. 

Insläppet var MEGAKAOS och vi trodde typ att vi skulle mosas till döds. Hemskt var det. Men in kom vi, och vi hamnade på andra raden på högra sidan av scenen. Förband var Charli XCX och Marina and the Diamonds och under dessa förband hamnade vi på första raden. Supernice!!! Nu levde jag på adrenalin under hela konserten och jag mådde faktiskt bra dagen efter, jag var i skolan och allt. Konstigt det där. Det var iallafall en grymt bra spelning och det var ju det här året som Coldplay introducerade sina xylobands. Något många artister tagit efter men inte lyckats göra lika bra (typ Tokio Hotel, sorry). Det gjorde det ännu mer magiskt. Jag har fortfarande kvar konfetti från denna spelningen (och från spelningen år 2009), haha. ÄLSKAR deras konfetti! Tror också att det var på den här konserten som jag verkligen fick tinnitus. Jag hade inga öronproppar och det är typ sen dess jag minns att jag haft det där öronsuset. Har alltid haft öronproppar sen dess så det har inte blivit värre! Får dock ångest när jag är på krogen, haha. 

Friends Arena, Stockholm, 2016-07-03


To be continued! Jag hade verkligen velat att konserten skulle vara på Stadion, men sån tur hade jag inte. Jag vet att ljudet på Friends är långt ifrån bra, så jag är lite nervös inför det här. Det ska bli en ny upplevelse eftersom jag inte varit på Friends innan. I år har de ju tyvärr golden circle - ett påhitt jag tycker är idiotiskt. Vill man ha bra plats köar man, man betalar inte! Jag hade såklart köpt en GC om jag fått chansen, men det är inget jag uppmuntrar över huvud taget att band ska ha. Jaja, Nadja och jag får nog roligt oavsett vad och vi ska träffa både Dilnaz (som jag aldrig träffat förr!!!) och Rebecca så det blir superskoj. :')

1 kommentar:

  1. Öronproppar är ett måste för min på konserter. Jag drabbades själv av tillfällig tinnitus efter en konsert som tack och lov gick över efter några månader. Numera har jag alltid öronproppar på konserter, uteställen, bio, spinningpass, idrottsmatcher mm. Jag har ganska känsliga öron så utan öronpropparna får jag lätt ont i öronen och vill verkligen inte drabbas av tinnitus igen. Jag använder musikproppar som dämpar rakt. Tycker till och med att ljudet bli bättre med öronproppar på mig. Ta hand om dina öron och ha öronproppar även på krogen.

    SvaraRadera