24 juli 2016

PANIK. Det känner jag nu när jag har suttit och läst igenom min gamla blogg. I år är det fem år sedan jag började gymnasiet. Jag sitter och skriver om matte, primtal, bråktal, samhällsuppsatser och engelskaredovisning om Irland (kommer jag någonsin få resa dit??????). Nu, halvvägs in på natten sitter jag och skriver om något som kan liknas vid livsångest och jag har googlat tips och råd om hur man bäst tar sig an en C-uppsats. Jag FATTAR INTE att jag redan är såhär gammal (.....nåja) och sitter här i min lägenhet och att jag har två jobb och måste tjäna pengar och om ett år eventuellt har tagit ut min examen. Med risk för att skrämma framtida arbetsgivare: what the fuck. Det låter löjligt när jag säger det högt: jag är tjugo år och jag är stressad över mitt liv. Vad har jag att vara stressad över? Well, obviously ganska mycket. Det som tröstar mig är att om fem år kommer jag nog läsa det här och skratta över att jag oroade mig (hoppas jag). Kan man ha en tjugoårskris? Det är bara mycket att ta in. Människor lever inte för evigt, jag kommer också vara gammal och grå och dö, vad ska jag göra nästa år, vad ska jag skriva om, vad ska jag skaffa för praktikplats, tänk om jag skämmer ut mig på det sistnämnda, vad får jag för lön nästa månad, kommer jag åka på min drömresa nästa år, VARFÖR ÄR JAG VAKEN??? 

Igår nämnde min kollega currykryss. Apropå ingenting förutom mina knäppa resonemang. Jag har inte hört talas om det förut MEN han sa skämtsamt att jobbets toaletter måste vara i ett currykryss då folk absolut aldrig hittar dit (det är sant, varannan person som ska dit frågar vart toan är och de har istället börjat leta i lekrummet, nästan gått ut genom nödutgången samt på håll misstagit en av våra pulpeter för en dörr). Det här är en galen teori men tänk på det. Har vi inte alla platser där vi upplever konstiga saker eller inte vill gå? Där vi sover dåligt eller har mycket konstiga drömmar? CURRYKRYSS. Why not. Om nu inte currykryss vore konstanta, och istället i rörelse, hade min lägenhet nog tillfälligt varit i ett sånt. För jag blir skogstokig. 

As you can tell, since detta inlägg bara är ren och skär GALENSKAP. Jag vet. Jag behövde bara skriva av mig lite. Jag älskar att läsa konstiga teorier om konspiration och andlighet och såna grejer men det är nog inte det bästa när man redan är stressad över allt som livet innebär.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar