23 maj 2016


Jahapp, nu är vi där igen. Det årliga sentimentala inlägget med gamla bilder. Jag kan bara inte förstå att jag har bott i Örebro i snart två år. TVÅ ÅR!!! Och att jag om en vecka är färdig med mina två första år på universitetet, och därmed bara har ett år kvar. Vad har jag då gjort här i två år? Pluggat, haft det ganska chill, skaffat två nya jobb, lärt känna mig själv bättre, gått upp i vikt (från kosthållning eller hormoner vet jag inte men jag tänker iallafall skylla på hormoner), träffat många nya människor... Osv, osv, osv. Jag äääälskar min lilla etta och kommer typ gråta om nätterna om jag flyttar men jag letar ihärdigt efter större. Det är en perfekt lägenhet (typ, installera en ugn så är den perfekt) men jag känner att jag typ har vuxit ur den. ELLER så är det bara för att jag inte kan hålla mina jävla fingrar i styr och att jag jämt ska köpa saker!!! Jag erkänner, det är ett mindre problem. Bor man såhär litet kan man inte vara fäst vid saker och vägra göra sig av med dem samtidigt som man lassar hem en massa krafs. Sitter inte i detta nu med två varor i varukorgen hos ASOS. Nej.

Nu försöker jag bara tagga till inför en sommar på restaurangen. Och peppa mig själv mentalt inför C-uppsatsen. Jag försöker tänka positivt. Försöker sätta mål. Försöker föreställa mig själv nånstans i LA på en terass med en god drink i solnedgången (för jag hoppas verkligen att resan blir av). Mamma säger alltid att hon inte är orolig för mig och det är väl inte jag heller egentligen. Men jag gillar att drömma och ibland vet jag inte om jag drömmer för mycket. Däremot har de senaste 12-ish månaderna bevisat för mig att man aldrig kan hoppas för mycket! Jag har träffat Tokio Hotel, sett Kodaline tre gånger och träffat dem, jag har efter mycket om och men och en omtenta klarat av en vidrig jäkla metodtenta. ALLA dessa saker trodde jag aldrig att jag skulle klara av.

I höst möts vi igen, jag och Bryman (metodernas man), och det kanske står 1-0 till honom men fan vad jag ska kämpa. Sen ska jag ha praktik någonstans (hjälp) och ta min examen. Och förhoppningsvis bli någonting. Jag har en praktikplats i sikte men vi får se vad det blir av lilla mig. 

Först: överleva sommarens jobb utan att förlora mitt förstånd. Sen: krigaaaaaaa!!! Nu: sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar