20 maj 2016

I fredags åkte vi ut till Stallarholmen med pappa och grillade! Det var riktigt kallt när solen försvann. Typ nio grader eller något sådant. Hemskt. Men vi hade det trevligt och det var mysigt att få umgås med pappa, det händer inte allt för ofta. Andrea körde, så jag fick luta mig tillbaka och ta ett glas. Välbehövligt, hehe. 

I lördags var det dags för Eurovision! 08.00 åkte vi från Strängnäs med kurs mot Stockholm. Hela Stockholm andades Eurovision. På övergångsställena spelades det Eurovision-låtar när det blev grönt ljus t.ex.

Vid 12.00 begav vi oss ut till Globen.

Här satt vi, och vi hade faktiskt bra platser även fast det kanske hade varit roligare att se showen framifrån - men det får man ju typ ändå göra på TV sen. Det var en riktigt bra show och mina favoriter är och var Israel, Lettland och Ryssland. Fortsätter med spänning att följa Justs Sirmais som sjöng för Lettland! Det är alltid roligt att se en TV-produktion live. Det är mycket man får se som man såklart aldrig annars skulle få se, haha. 

I söndags åkte jag hem. Kom hem vid 20.00 ungefär, och 11.00 dagen efter kom Nadja hit! Efterlängtat. Vi har inte setts sen i augusti förra året.

Vi gjorde allt möjligt. Såg på en hel del skräckfilm, spelade badminton och åt på Pinchos. Drack supergoda drinkar (har aldrig hittat bättre drinkar i Örebro) och hade det nice, helt enkelt. 

För typ två veckor sen köpte jag också livets skor! Jag har velat köpa ett par mer bekväma sneakers ett tag men snål som jag är har jag tvekat pga priset Men fick dessa för 760 med studentrabatt och de är verkligen värda pengarna. Förutom att de är snygga är de jättebekväma och tycks ventilera fötterna bra, haha. Isabell har ett par såna här och när jag såg hennes var jag tvungen att slå till! 

Annars, då? Har typ tagit sommarlov idag. Vi har opponering kvar samt seminarie, men det är över en vecka tills dess. Känns hur skönt som helst. Jobbade igår, jobbar idag och imorgon. Nästa vecka börjar typ mitt sommarschema. Jobbar sista gången för det här halvåret på TS måndag-tisdag och sen jobbar jag på restaurangen fredag-måndag. Börjar jobba igen på "riktigt" den 2a juni, dvs dagen efter vår examination/seminariet/redovisningen. Ska jobba (hittills) 96 timmar i juni men jobbar, sett till antal dagar, bara halva juni. Har semester och sen bara lediga dagar jag råkade få (6 dagar sammanhängande ledighet - for free!!!). Har semester den 24-27, men tack vare bra schema är jag ledig 22-28. Sen är jag ledig igen 1-10 juli där semesterdagarna är från 2-10. Kunde varit värre. :) Kommer bli kämpigt att jobba så många dagar i rad som jag ska göra men jag gör hellre det och har mer sammanhängande ledighet faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar