12 april 2016

I helgen köpte jag något jag velat köpa ett bra tag. Egentligen skulle det bli min egen 20-årspresent men jag har skjutit på det, haha. Antagligen pga. priset, 255 kronor. Jag måste säga att jag blev nervös när jag skulle testa produkten för jag skulle ju dränkt mig i handfatet om den inte var bra. Men jag blev väldigt amazed. Den är bättre än allt annat jag någonsin haft på mina bryn. Jag har väldigt fet hy men brynen håller sig snygga hela dagen, det gjorde de inte innan på samma sätt när hyn blev fetare ju fler timmar som gick. Den är lättapplicerad (även fast den kräver en viss teknik som jag behöver öva på) och dryg. Det är väl därför det är svårt - det krävs inte alls mycket för att få färg. Och så är den vattenfast också! Innan jag köpte denna använde jag en brynpenna och ett brynkit från Elf. Har läst att Elf är en dupe för denna produkt men det kan jag ju säga inte ALLS stämmer. Elf kan inte alls mäta sig med ABH dipbrow pomade. En annan bra sak är att det här är den första brynprodukt som har en nyans som passar mig väldigt bra. Pennan+ELF låg i en varmröd nyans nästan, ett problem jag ofta har haft med produkter, och den här är en askigare brun. Jag ångrar INTE det här köpet och ja - den är värd hypen. 

ABH brynborste kan man dock skippa. Jag har en från Kicks som jag använder sedan tidigare, och för att borsta brynen har jag tvättat två gamla mascaraborstar. En är lite hårdare än den ena. Perfekt, för då behöver man inte slösa pengar på det! Kan också tipsa om ett Brush egg från eBay. Kostar typ 10 spänn och gör det enklare att rengöra sminkborstarna. Har inte provat den än för den kom igår men jag litar på Nadjas omdöme, var ju trots allt hon som rekommenderade att jag skulle köpa en ABH dipbrow pomade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar