30 mars 2016

LOVE DON'T BREAK ME
A story about despair, heartbreak and hope

"This soft cover book—more than a film still book but a pure photo book on its own—features many unseen images from the shoot for the Art piece “Love Don’t Break Me.” The book along with the short film, song and fine art gelatin silver prints are the first multi-media release by BILLY."





Foton från www.billyofficial.net

Den här boken har jag köpt för 67 dollar idag. Det är typ 565 svenska kronor. You may judge me, MEN!!! Man får också en vinyl, vilket inte är den finaste vinylen jag sett men den ska jag ändå rama in! Jag satt på personalmöte när nyheten släpptes och fattade seriöst ingenting och bestämde mig slutligen för att inte köpa men när alla jag känner i fandomen gjorde sina köp så köpte jag och Nadja också varsin bok. Vi delade på den sjukt dyra frakten (33 dollar för två böcker+vinyler). Skulle ju vara ett helvete om paketet fastnar i tullen från USA också, hahaha. Alltså, Bill är ett konstverk. Han är så himla fabulös, så vacker, och jag längtar tills hans soloprojekt "Love Don't Break Me" kommer ut. Ett art piece. Japp, he and everything that he touches is art. 

Annat då? Ja, jag har haft en snurrig dag. Jag har varit så snurrig så det var väl tur att jag inte hade hand om beställningen för boken, då hade den hamnat i Haparanda. Jag har träffat Mikaela en kortis och skrivit kommunikationsplattform, sen åkte jag hem och sen på personalmötet. Sen hem, och till gymmet. Jag har inte varit på gymmet på 2,5 veckor typ för att jag gjorde illa knäet men nu är det bättre så jag körde lugnt idag. 

Men jag är ändå sjukt lycklig över att jag känner att jag har mitt liv sorted out. Jag fick veta idag att jag ska få jobba på 50 % i sommar som jag önskade. Victoria ifrågasatte varför jag bara hade önskat halvtid men det var det eller 75 % och jag jobbar hellre 50 %. Då behöver jag inte jobba jämt och ständigt och hinner faktiskt ha lite sommarlov innan C-uppsatsen drar igång. Har ju dessutom sparat alla löner sedan januari på ett separat konto, så jag har råd med hyra, andra räkningar och mat under sommaren. Därför behöver jag inte jobba för att överleva. Visst kan det vara nice med ännu mer extra inkomst men nä, förra sommaren hade jag dubbla jobb ibland och sommaren på restaurangen är jäkligt påfrestande. 

Det här blev ju långt, men jag måste också uttrycka min glädje över att jag äntligen inte får ungdomslön på restaurangen längre. Idiotiskt påfund från början men förstå min glädje. När jag började år 2013 fick jag typ 74-76 kronor i lön per timme (OB och sem.ersättning exkluderat). Då var jag 17. När jag fyllde 18 fick jag typ 84-86 kronor tror jag. När jag blev 19 fick jag strax under 97 kronor. Och när jag blev 20.... Damdamdaaaaa: 117,90 kronor per timme!!! Jag känner verkligen att jag har jobbat mig upp från botten, hahaha. Jag känner äntligen att jag får den lön jag förtjänar och det är helt och hållet underbart. Ändå är den här lönen ganska låg jämfört med annat men satan vad jag kommer njuta ännu mer nu när lönen rullar in.

Apropå jobb har jag en telefonintervju på fredag eller måndag. Detta jobb kommer inte ge någon lön men så jäkla mycket kött på benen, erfarenhet och kunskap! När jag kan berätta mer gör jag det (om jag blir tillsatt, dvs). I nuläget är allt sekretessbelagt. Keep your fingers crossed for me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar