9 mars 2016

Jag har blivit en sån där person med ett gymkort. Fast inte lika hurtig som de flesta, som bor i sina träningskläder och alltid går runt med en vattenflaska to stay hydrated (är snarare en sån som på gymmet inser hur lite jag druckit och dör döden). Hur som helst efter lite grupptryck och en egen vilja att inte ha något att göra eller se fram emot om dagarna så skaffade jag mig ett kort. Det kostar 169 kr per månad och det är ändå överkomligt, definitivt. Har varit där tre gånger än så länge och ska dit igen ikväll efter jobbet. My number one mission är att få tillbaka min kondition. Det går bra än så länge. Konditionsträning är drygt men ger en givande känsla. Sen har jag också bestämt mig för att försöka dra ned på socker och försöka att äta mer varierad kost (dvs inte äta pasta varje dag). Tro mig, jag är en sockergris. Så för mig är liksom det ett bra steg att gå från att dricka måltidsdryck till att främst dricka vatten och att inte äta de där chokladbitarna som slinker ned då och då när det inte är helg (men stoppade nyss i mig två för jag behöver fan lite socker innan jobbet). Tänker inte gå till överdrift. Jag älskar mat så jag ser detta som en chans att hitta nya recept, vilket jag tycker är superroligt!

Annars då? Plugg. Jobb. Repeat. Skittrist. Den här delkursen kan inte gå långsammare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar