19 januari 2016

Idag har det varit en lång dag. Vi kan väl ta den enligt ett schema för en mer bred bild.

05:44:50: vaknade
05:45: alarmet ringde (...)
08.00-12.00: skola, genomgång av ljud, ljus och kamera + riggar hos Teknisk service.
12.15-13.50: äta lunch, diska, dega.
14.30: klipptid!!!
15.20-19.00: umgås med Oskar innan hans fotbollsträning
19.30-nu: kommit hem, gjort vetefan, rent ut sagt. Beundrat mitt hår.

Allvarligt talat en bra dag men otroligt händelserik med mycket info att ta in. En kall dag. -20 i Öret, cirka. Något som var kul var att jag och Oskar åkte till Delibakes fabriksförsäljning. Köpte på mig massa kakor tills på lördag när jag ska fira födelsedagen med släkten. Sen letade jag födelsedagspresent på Marieberg och vi avslutade med lite käk på McDonalds där innan vi åkte till stan igen. MEN HÅRET DÅ??? Kanske nån stackare tänker. 

Ja, jag kom in till frisörsalongen och sa "jag vet inte vad jag vill göra men jag vill klippa av håret". Vet inte exakt hur mycket som togs bort men säkert 1dm, eller mer. Jag har inte haft såhär kort hår sen jag-vet-inte-när, när jag tog med en bild på Bill Kaulitz ala 2006 till frisören och sa "KLIPP SÅHÄR" (??!?!?!?). Men jag trivs iallafall. Passar mig jäkligt bra och ser fräscht ut. Skrattade när jag såg mig själv i spegeln när jag kom hem för att jag var så chockad över att jag vågade. 

Och jag vill höja min frisör Lydia till skyarna. Jättetrevlig tjej och förut när jag gick till frisören i Strängnäs var det nåt jag bävade inför, då frisören alltid skulle kamma håret blött osv och dra i det och jag är håröm. Men inte Lydia. Hon frågar om hon ska tvätta håret men jag säger alltid nej för jag föredrar att klippa i torrt hår. Så då plattar hon det omsorgsfullt, klipper håret, när det är färdigt frågar hon om hon ska locka det också (berättade att jag hade planer efteråt). Under dessa 45-50 minuter så somnade jag nästan. Så skönt är det numera att gå till frisören! Rena rama spabehandlingen. 390 kronor är det lugnt värt. Längtar tills nästa gång jag ska dit. Jag har lovat mig själv att unna mig frisörbesök, förut klippte jag mig typ 1 gång om året om ens det (!!!) och nu tänker jag typ, var tredje/fjärde månad ungefär? Jag vet inte. Vid behov helt enkelt! Så håret kanske inte blir en trasslig rishög igen som för två år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar