13 januari 2016

Det har gått 13 dagar av januari och det är 13 dagar kvar tills jag fyller 20! Och om 2 dagar ungefär är jag klar med halva min universitetstid. Studielånet ligger på 103 000 kronor vilket inte känns lika bra, men det är det värt, hoppas jag. 2016 kommer handla om att drömma för min del. Drömmer om att hitta det perfekta jobbet nästa år, drömmer om att få se världen och drömmer om andra mål. Ringde om en lägenhet idag som är alldeles för dyr men eftersom det inte regnar bostäder i Örebro ställde jag mig i kö på den. Jag är på andra plats. Skulle inte vara helt fel att bo större men hyran kunde gärna fått vara 1800 kronor mindre så att säga...

Något jag tänker på varje dag är min resa till USA, som jag pratat om förut och innerligt hoppas blir av. Planen är då att resa från Stockholm till LA, Las Vegas, San Francisco och New York och sedan hem. Det är den här resan som motiverar mig varje gång jag är på något av jobben och varje gång skolan känns förjävlig. Vad är då viktigt att uppleva under den här resan, om möjligt? Massor!

1. In N Out 

Eeeeh, ja?!?!? Det finns många In N Out i USA, men den som lätt skulle vara häftigast att besöka är den i Westchester vid LAX där flygplanen flyger rätt över huvudet på en.

2. The Cheesecake Factory

No words needed. Sen har de ju massor av annan mat på menyn som ser gudomligt god ut.

3. Universal Studios Hollywood

En av de saker jag är mest taggad på. Massor av movie-sets, bland annat Wisteria Lane (!!!) och annat film- och serieinspirerat. De ska öppna en Harry Potter-del i år, hur fränt? Var ju på Warner Bros studio tour i London vilket var supercoolt då de filmat hur mycket som helst där och där fanns alla originalgrejer, men tänk er en HP-del av Universal Studios? Kan ju inte bli annat än storslaget.

4. Alcatraz-fängelset

Vid ett besök i San Francisco kan man ju inte missa chansen att åka till Alcatraz. Det finns mycket historia där och det skulle vara så coolt att åka dit. Sen får man fin utsikt mot Golden Gate också!

Det finns hur mycket mer som helst att se och göra, men det här är vad jag hade i huvudet nu iallafall. Matkulturen är jag lika taggad på, som sevärdheterna. Hahaha. Är det illa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar