7 januari 2016

Dags att dela med sig lite bilder från julen innan det är för sent!

Julen är min favorithögtid. Jag julpyntade ju redan första advent så det är med sorg i själen som jag snart måste ta bort allt pynt.


Den här bilden är spegelvänd eftersom den är tagen från insidan, fyi... När jag och Andrea satte upp de här bokstäverna så satte jag L:et åt fel håll och märkte det inte först ett dygn efteråt, hahaha. PINSAMT värre. Men iallafall, hoppas denna hälsning värmt något hjärta iallafall. Jag skulle åtminstone bli glad.

Såhär såg det ut en decemberkväll huset mitt emot. Det är faktiskt en person till som har en ljusslinga men den är släckt fast de är hemma (torrisar). Min favoritbelysning är den på takvåningen där de har ett hjärta. Och japp, det är en blombutik där längst ned. Faktiskt ganska mysigt. Jag har däremot inte varit inne i den.

Granen hemma i Strängnäs, stor och ståtlig och säkert 2.10 hög eller mer, vs min fjuttiga plastgran som är 1.50 meter hög, hahaha. Den VAR faktiskt stor i min 25 kvm-lägenhet tills jag kom hem från Stränkan och nu är den typ en blomkvast på golvet...


Det årliga julbordet! Hamnade i matkoma. Som alltid. Jag älskar julen som sagt, men jag älskar också julmat. Och jag tycker att såna som säger att man "äter samma mat på påsk och midsommar" kan slänga sig i väggen för - NEJ! Det gör man inte. Okej, beståndsdelarna kanske är samma koncept. Men man äter med sinnet också. På vintern är det mysigt, en familjehögtid. På påsken är det glädje på grund av våren och man känner sig pigg igen. På midsommar, ja, då är det midsommar. Kanske lite sol, ett par skvättar regn. God mat. I år fattades det en tallrik vid bordet, men morfar var med oss i tankarna.

På juldagen låg jag i soffan typ hela dagen och åt godis, som det ska vara. Dagen efter det, den 26e, åkte vi till Västerås och shoppade på mellandagsresan. Köpte inget på rean förutom en jacka, men det var en bra dag.

Annars då? Det är bra med mig. Jag borde ligga i sängen nu då jag ska upp om 8,5 timmar men det kan vänta lite. Har suttit i skolan idag från typ 10-17 med gruppen och jobbat i Wordpress. Höll på att somna sista timmen, jag ska inte ljuga. Imorgon ska vi köra igen och jag tror att vi ska vara lediga på fredag, men då måste jag sitta och fixa de sista koderna till min individuella hemsida så jag är inte direkt ledig för det. 

Nyår var bra. Jag såg bra ut, jag hade jätteroligt och det var ett hur bra nyår som helst. Fick starta det nya året med Oskar vid min sida medan Vickan och Isabell var någon annanstans i folkhavet. Vi blev nekade på Pitchers (....) när vi behövde låna toan efter tolvslaget, så vi gick till Ivy trots att vi frös och sen till Satin där vi stannade till typ 02.30. Krogen på nyår är ingen bra idé. Jag och Oskar kunde knappt dansa och sen tafsade nån på mig på dansgolvet två gånger. Närkontakt med trosan, så illa var det. Vider det finns. 

Trots att jag inte drack för mycket mådde jag apa hela dagen efter och var fortfarande lite medtagen dagen efter det (när jag dessutom behövde jobba). Jag har aldrig mått så dåligt av alkohol och medan Oskar låg och sov som en stock gick jag fram och tillbaka till badrummet, typ. Därmed är 20-årsfesten slopad. Det blir inte direkt alkohol på bordet, vi alla bestämde att det inte kändes lockande efter nyår och det är okej med mig. Har fått en gratis tårta av Maxi så den ska vi äta upp, sen ska vi äta på Pinchos och gotta oss med annat och se på film! MEN självklart ska jag inviga Systemet på den stora dagen och dricka något gott till kvällen (vi ska nämligen fira helgen efter det).

Det kanske inte var så jag tänkte mig firandet av min 20-årsdag, men man kan ju faktiskt fira utan alkohol också. Och ärligt talat - lägger hellre MASSOR av pengar på Pinchos istället för att gå ut på krogen och betala 150 kr i inträde. Missar dock Icona Pop vilket suger men hallå. PINCHOS???? Mitt livs restaurang. 

Nu måste jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar