25 december 2015

Något jag verkligen tycker om är musik och det är väldigt roligt att leta upp ny musik. Eller ja, man kanske inte sitter och söker, letar och testar men man kanske råkar klicka in sig från ett band till ett annat. Jag lyssnar på många band som är så underskattade av många. Men här kommer lite tips till er som vill ha ny och fräsch musik i lurarna. De är bra! Jag lovar.

1. Flagship. Ett amerikanskt rockband som tydligen bara består av två personer (Google is my friend). Mina absolut bästa tips är: Are You Calling, Break The Sky (skulle kunna lyssna på dessa två låtar hela livet), men ni borde också ge Backseat, Fear of Falling, Gold and Silver samt I Want You en chans. SÅ JÄKLA BRAAA ni måste höra.



2. Sunset Sons. Blivit lite kända genom att vara förband till Imagine Dragons (vet inte om det bara var i Sverige???). Önskar ännu mer nu att jag hade varit på konserten, för då hade jag iaf fått sett dem som förband. De spelar i Sthlm i april men det är på nattklubb och jag tänker inte gå själv. Hur som haver, älskar alla deras låtar. Alla. Men lyssna på Disco Bands, Remember, Come Easy, Watch Your Back och Lies så får ni lite av allt som är megabra.

3. Amber Run. Supermysigt band som jag inte vet hur jag hittade till. Kanske för att de var förband till Kodaline, antar jag? Hahaha dör vilken perfekt line-up, jag hade verkligen smällt av. Ni måste lyssna på Good Morning, 5AM, Pilot, Noah, Hurricane, Spark och I Found! Ni måste.

Nu har ni fått en hel del bra låtar att lyssna på. Så klicka er till Spotify och börja undersöka mina helt amazing tips. Tycker ni inte om åtminstone hälften har ni helt enkelt sjukt kass musiksmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar