18 december 2015

Jag har sedan många år haft en väldig längtan efter att besöka Irland. 2016, mellan januari och slutet av augusti, kommer vara den sista tid som jag har möjlighet att göra "spontana" resor. I september börjar kandidatkursen för C-uppsatsen och efter det är det dags för ett halvårs praktik (om jag inte väljer att läsa något annat vilket jag är mer sugen på). Efter det har jag ju planerat att göra en större resa, jag siktar på Los Angeles men skulle också kunna tänka mig en språkresa i något engelsktalande land. Men, summan av kardemumman är här, att jag nu i princip bestämt mig för att Dublin blir vårens resemål! Jag hade en tanke om att det skulle bli Hamburg i vår och Dublin i augusti, men i augusti är flygen till Dublin dubbelt så dyra, det är inte flygen till Tyskland. Jag tycker att Dublin verkar så mysigt. Stadens karaktär och naturen (jag älskar sån natur). Och språket (dialekten)!!! Mysigt mysigt mysigt. Hoppas jag kommer iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar