13 december 2015




I helgen har Isabell varit i Örebro. I fredags åt vi tacos och bakade pepparkakor och igår var de iväg och shoppade medan jag träffade Oskar och hans mamma, och på kvällen såg vi på Mockingjay (äntligen). Filmen var hur bra som helst, jag älskar hur nära böckerna de håller sig. De har verkligen lyckats bra med det! För övrigt har jag spenderat tid på att sova och slå in julklappar. Har två kvar men papperet och snöret tog slut, haha. Tycker verkligen att jag har bra julklappar att ge bort i år! Själv önskar jag mig i princip ingenting faktiskt. En ny sminkborste (snedställd) till brynen, en tvättkorg och eventuellt en stavmixer, typ? Jag ser mest fram emot att få vara hemma och vara lite ledig, minus det faktum att jag måste fixa en hemsida med HTML och CSS-kodning på Wordpress som är en av de näst sista examinationsuppgifterna för kursen. Men det kommer nog bli roligt!

Idag har jag seriöst knappt gjort någonting. Vaknade 11, låg kvar till 12, låg i soffan och såg en film, slog in julklappar, lagade mat, återvände till soffan. Jag har dock fått en sån jävla resfeber, rent ut sagt. Det här året har jag verkligen köttat som bara den med skola och jobb (ärligt talat vet jag inte hur jag överlevt) och jag har klurat på vad för något jag skulle kunna unna mig själv nu när jag blir 20. Först tänkte jag en iPad, men det känns så onödigt och dyrt för en materiell grej jag bara vill ha för att. Sen tänkte jag se Coldplay i Köpenhamn men det kändes inte roligt utan sällskap. Men nu ikväll har jag kollat på resor. Jag tänker såhär - det är bäst att passa på medan man är ung och har tid. Ärligt talat. I vår har jag eget projekt, och då har jag tid att vara borta en kortare tid (mindre än en vecka). Så nu är jag lite inne på Amsterdam eller Hamburg. Jag vet inte. Kanske behöver jag resa ensam, men det kan nog vara värt det, om det blir så? Jag vet inte #2. 

Om jag ska resa ensam känns det tryggare att åka någonstans där jag varit förut, och då tänkte jag London. Där skulle jag inte hamna vilse lika lätt. Men jag vill ju hellre åka någonstans där jag inte varit. Hamburg var jag i ett par timmar år 2009, men det gjorde mig bara sugen på mer för det är en sån himla fin stad och det kostar strax under 800 kronor att flyga fram och tillbaka. Sen hade jag ju velat åka någonstans i sommar också, men det kan man ju aldrig garantera att man kan eftersom jag till 100 % kommer jobba då. Någonstans. Beslutsångest!!! Samtidigt sparar jag ju allt jag kan för att kunna göra en resa utanför Europa när jag är färdigpluggad. Har råd att åka nu men inte tiden. Men jag vill se världen. Inte om 10 år, jag vill se den nuuuuuuuuuuuuu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar