29 november 2015

58 dagar tills jag blir 20
77 dagar tills Kodaline i Stockholm
78 dagar tills Kodaline i Oslo
217 dagar tills Coldplay i Stockholm

What a time to be alive. Egentligen hade jag bestämt mig för att se Coldplay i Köpenhamn också, men i slutändan fick jag inget sällskap och jag känner mest att om biljetter finns kvar och boende finns, så kanske jag spontanbokar något nästa år istället. Det gör inte så mycket just nu för istället la jag pengarna på en ny jacka och lite kläder som jag behöver mer än en konsertbiljett. Biljettsläppet var verkligen hemskt. Efter att biljettsläppet till Eurovision mest bestått av "error" vilket ledde till att vi aldrig kunde betala de biljetter vi haffat, var jag extremt nervös. Satt med datorn och appen på telefonen samt Nadja i headsetet, i skolan, haha. Minuterna gick och blev till 09.05. 09.10. 09.15. Vi kom inte in först 09.20 och då fick vi båda bara upp sittplatser, allt annat var slut (ville dö). Men Nadja fick upp bättre sittplatser än jag, så jag sa åt henne att ta dem. Men sen gjorde jag ett sista försök på ståplats ifall att - och då fick jag upp två ståplatser!!! Aaaaah. Vi ville ju såklart ha golden circle men det var lönlöst. Ogillar verkligen när artister har golden circle. Bra platser ska köas för, inte köpas! Men vi ska köa ändå så jag tvekar inte på att vi ändå får bra platser. Oavsett vad - VI SKA SE COLDPLAY!!! Tredje gången gillt för min del och första gången för Nadja :')

Hur som haver, jag har haft en jättejobbig vecka igen. Långa dagar. Men i torsdags kom iallafall Andrea hit och hon åkte hem för ca två timmar sedan. Vi har haft jätteroligt, svårt att ha tråkigt när hon är här. Vi har sett julfilmer och skräckfilmer och konstiga filmer, ätit god mat, gjort ischoklad och svullat lite och shoppat. Och vi har julpyntat!!! I torsdags när hon kom åkte vi iväg och köpte julgran och lite pynt och annat, och nu är julstjärnan uppsatt, en ljusslinga är på uteplatsen och julgranen står så fint här inne. Silvriga och röda kulor, en fin ljusslinga med små lampor och löst glitter (sånt där som är i strån - absolut finast). Hemma sätter vi inte upp granen först kvällen innan julafton men detta är en adventsgran också eftersom jag ändå är hemma mellan 18-30 december och missar allt julmys här hemma (fast vem lurar jag, jag tar igen det nu redan). 

Imorse åt vi en enorm frukost med allt möjligt och såg klart på en film vi inte orkade se igår samt såg på Grinchen. Juligt värre! Jag älskar verkligen julen. Det är årets bästa högtid. Mitt i all stress jag går igenom har jag drabbats av ännu en förkylning. Har varit så degig hela dagen och imorgon ska jag vara hemifrån 09-sent. Kul kul kul. Åker hem på torsdag iallafall, för begravningen och mammas födelsedag vilket jag antagligen nämnt förut. 

Ska iallafall lägga upp lite bilder på allt ovanstående när jag orkar fixa det.

1 kommentar:

  1. SDHJGAJF DET KOMMER BLI HELT MAGISKT. Och jag är så glad att jag får uppleva ännu ett favoritband med dig bae ♡♡

    SvaraRadera