7 oktober 2015



I fredags var det äntligen dags för lite roligt i mitt pluggiga liv. Vi möttes upp hos Vickan för god mat och förfest. Vi har alltid lika roligt ihop och det brukar sluta med att alla ligger på golvet och skrattar. Hade verkligen en superbra kväll! Vi drog vidare till Ritz vid 23 och dansade oss svettiga i väntan på Danny. Han bjöd på ca en timmes spelning och ca en timmes snygghet med massa koreografi, hehe. Kom i säng vid 03, trött och hes men glad. Dagen efter masade vi oss iväg till IKEA. Man vill verkligen inte gå på IKEA bakis och trött men det var trevligt, fast jag har aldrig varit så trött sen första dagen i Frankfurt, hahaha. Fyfan. Kom hem 19 och dumpade det jag köpt och stack sen direkt iväg till de andra igen och vi gick och köpte lite Saigon.


Förutom att äta Saigon spontanade vi ett eget slags musikquiz (superkul) och bokade biljetter till Idol! Jag la ut idén i tomma intet på bussen till IKEA och samma kväll bokade vi, askul. Så den 20e november ska vi dit till studion. En sak jag alltid velat göra, och med ett grymt starfält och juryns sista år känns det som ett måste. Men i dagarna har jag börjat känna mig förkyld så jag köpte lite satsumas för att liva upp både mig själv och min interiör. När vi var ute vid IKEA köpte jag även självhäftande magneter och idag slängde jag upp lite bilder på kylen. Sånt där man blir glad av att se en trött morgon. Har också varit med om mitt livs töntigaste bråk, hahahaha. Jag tror fett på karma och jag skötte det snyggt, och strax därefter meddelade syrran att hon hittat min favvoparfym som håller på att gå ur sortiment, men nu ploppat upp. Voila, liksom.

Idag har jag för övrigt haft en skitbra dag. Hade föreläsning som faktiskt var intressant - faktum är att vi har haft föreläsning varje dag denna vecka och alla har typ varit tre timmar men jag har lyssnat med intresse hela tiden. Sen åkte jag iallafall hem och donade lite, jobbade och utnyttjade sen en kupong på gratis pizza som blev sen kvällsmat och morgondagens lunch och sen livesände Kodaline lite soundcheck och Q&A! Nu är jag nyduschad och redo att sova. Today was a good day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar