18 oktober 2015

De som känner mig vet att jag älskar Sons of Anarchy. Det är en av mina favoritserier bredvid Breaking Bad. Så den här muggen har länge varit en grej jag velat ha för skojs skull. Äntligen har jag köpt den, för bara 59 kronor dessutom. För att komma upp i fri frakt la jag till en Heisenberg-nyckelring också, hahaha. Från Breaking Bad. Nyckelringen jag köpte i Cypern håller på att paja, så lika bra. 

Till detta hör väl att jag älskar att ha roliga muggar. Harry Potter-muggen köpte jag förra året på Harry Potter the Exhibition, i Norrköping. Det är en bild på Dobby och så står de "Dobby is a free elf". Typ bästa. One Direction-muggen då? Nja. Jag är inte direkt ett fan av 1D trots att ett flertal låtar faller mig i smaken, men den har jag mer som lite satir. Min syster köpte ett 1D-kit till mig i julklapp på skoj med ett roligt rim. Så den har jag kvar, hahaha.

I övrigt har jag verkligen haft en superhelg för det mesta. I fredags träffade jag Oskar och gick lite på stan och fikade, på kvällen hade jag Idolmys med Vickan och som vanligt får man magkramp av skratt med henne. Igår hade jag det ganska chill hela dagen, och på kvällen begav jag mig hem till Emelie där jag blev bjuden på middag. Men SEN började helvetet. Min granne är, utan att överdriva, en idiot. Han spelar alltid hög musik som överröstar tvn och dammsugaren och ens egna tankar. Igår var han igång igen och jag tänkte fine, det är lördag. Men det slutade ju inte efter 22 utan det blev värre. Jag gick och la mig typ 23.45 och låg sömnlös till 02 på grund av honom. Sedan vaknade jag 03.30 igen av att han fortfarande spelade. De flesta skulle väl säga "gå och knacka på", men nej, jag tänker inte 1) lämna mitt duntäcke för hans skull 2) konfrontera en 34 år gammal man 02 på natten en lördag. Jag har iallafall lämnat en lapp i hans postfack och om han inte ger sig tänker jag helt enkelt kontakta hyresvärden. Är SÅ trött på honom nu.

Nu ska jag kasta mig i soffan och se på hästhoppning live från Oslo och äta godis.

1 kommentar:

  1. Stackars lilla skrutt ! Nu är det dags att säga ifrån

    SvaraRadera