25 september 2015

Hellooo! Hahaha, ärligt sagt så borde jag plugga just nu. Jag ska lämna lägenheten om 2 timmar och 29 minuter (i skrivande stund) för att skriva tenta. Har ingen lust. Jag kan de gamla tentafrågorna, så vi får väl se hur detta går. Det är ingen jättestor tenta heller, det får gå som det går. Idag är det löning och låning! Sjukt lättad över att äntligen ha pengar att röra mig med, som jag får spendera. Har senaste månaden lånat av mitt sparkonto och sjääälvklart, två dagar innan CSN, kom en oväntad utgift. Cykeln fick punka och slangen, däcket samt kedjan blev bytt i slutändan. Men nu är allt i sin ordning och nu inväntar jag resterande del av lönen som blev fel från TS. Den lär komma i slutet av månaden. Då kommer jag uppnå mitt ultimata "sparmål" på sparkontot också som jag nu är 482 kronor ifrån. Är verkligen nöjd och stolt och eftersom jag har mer tid att spara, känns det skönt att jag till 100 % kommer kunna göra det jag vill göra när jag är färdigpluggad och kan få roa mig lite en stund.

Aja, tenta idag som sagt och imorgon jobb 12-22.30. Jag vet att det kommer bli kaosigt då det är löningshelg och event i stan, och jag pallar verkligen inte det när jag är där hela dagen. Hoppas vi inte har någon uteservering för då kreverar jag på riktigt. Får iallafall spendera den här kvällen med Oskar och på söndag åker jag hem och återvänder på torsdag kväll, lämnar in hemtentan fredag morgon och på fredag kväll blir det en fet jävla utgång, jag har haft så mycket att göra på senaste att jag tänker släppa allt och inte tänka så mycket. Kommer bli roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar