2 september 2015

Här sitter jag och har det bra! Jag har haft en riktigt bra dag bortsett från regnet som jag ännu en gång vaknade upp till. Men jag hängde med på halva föreläsningen (ett under eftersom jag är morgontrött) och jag mindes faktiskt saker från föregående kurser. Sen mötte jag upp Oskar, och vi köpte pasta från Pasta La Vista och gick hem till mig i regnet och åt där. Jag städade badrummet, slängde in en tvätt och så såg vi på lite film innan jag stack till jobbet. Igår fick jag sluta 19 istället för 21 för att det fanns så få bilder att granska. Samma visa idag. Vi blev klara redan 18 men får inte gå före 19 då de sista bilderna kommer in kl 19. Så vi jobbade 1 h och hade rast i 45 minuter och slutförde de sista bilderna på en kvart...! Jag missade alltså inte Idol, woooop.

Imorgon kommer Andrea hit vilket ska bli superkul. Vi ska äta äta äta och ha roligt. På fredag ska vi testa på Pinchos, är extremt taggad. Ska även köpa en ny dator (som de höjde priset på idag, asdrygt). Min nuvarande laptop är en asbra hemmadator minus att fläkten ibland låter som ett godståg och att den har sina frispel ibland (men den är ju ändå 4 år gammal). Den är däremot inte alls bra som skoldator. Den funkar bara med laddare, den är tung och klumpig att släpa på. Och det är ganska pinigt när alla på seminarierna sitter med slimmade Macs som inte gör ett ljud ifrån sig och jag kommer med min gamla men ändå fina PC som ja, sätter igång fläkten i tid och otid. Jag gillar den mycket, men den ska ändå bytas ut. Jag ogillar såna här förändringar, då jag blir så fäst vid grejer. Men den nya jag hittat är superfin!!! Nu 2500 kronor över min budget men i och med bristen på modeller som jag kan tänka mig köpa, så får det bli så. Det här är ändå en dator jag kommer ha i många år framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar