21 september 2015

Här har det ekat tomt ett tag! Jag har så mycket bilder jag vill lägga upp men så lite tid. Får ta det typ på söndag eller torsdag eftermiddag (haha ja, det är så pass stressigt nu). Det är tentavecka. Som ska kombineras med två jobbpass (1 av 2 avklarat) och självklart tid med Oskar. Livet är jäkligt svårt att pussla ihop. Vi har inte setts sen morgonen den tolfte (!). Plugg, jobb, fotbollsträningar och matcher och det faktum att jag åkt hem har inte gått så bra ihop den här månaden, inte alls faktiskt. Men imorgon ska vi ses äntligen. Det känns iallafall bra att båda är i samma sits, och att vi förstår varann vad gäller att det ibland inte finns så mycket tid. Man får hitta tid här och där helt enkelt och göra det bästa av situationen. 

Jag åkte iallafall hem i onsdags kväll, efter att ha spenderat kvällen med Vickan i hennes nya lägenhet. Den var superfin och jag åt mig själv till döds nästan. Väl hemma njöt jag av att äntligen ha en riktig säng att sova i. Ända sen jag flyttade till Örebro har jag sovit på en fällsäng hemma hos mamma. Den var faktiskt mysig men ganska låg och ostabil, haha. Men nu har mormor och morfar (tyvärr) sålt sin sommarstuga så då fick jag en av deras sängar därifrån. Den är typ sprillans ny, så det är trevligt. Den är också riktigt bra att sitta och plugga på av nån anledning, hehe. Och det har jag mestadels gjort nu när jag varit hemma, pga den stundande tentan.

Nu ska jag borsta tänderna, gå och lägga mig och läsa lite (Harry Potter, ingen jäkla kursbok) och sen sova. Ska försöka komma upp imorgon till 8 så att jag är redo att plugga hela dagen innan Oskar kommer. Har köpt bra pluggmat. Dvs. sånt man kan äta för att få lite energi och sånt man kan tillaga på fem röda för att inte ta för långa pauser. Och bra frukost såklart. Fick sluta jobbet en timme senare också, vilket är skönt för nu skulle jag egentligen bara kommit hem, men nu kan jag gå och lägga mig istället. Flyt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar