12 augusti 2015

Jag borde verkligen inte blogga på natten. Jag borde inte ens vara vaken nu, men jag kom hem från jobbet typ 23.30 så jag är inte redo mentalt än. Plus att jag är ledig imorgon så jag kan sova hur länge jag vill. Iallafall, snart har det gått ett helt ÅR sedan jag bosatte mig i Örebro!!! Ärligt - va? Fatta att jag bott hemifrån i snart ett helt år. Lagat mat ensam, tvättat, städat, tagit ansvar för mig själv. I ärlighetens namn har det varit riktigt nice. Jag trivs bra på egen hand. Jag behöver inte ha människor runt mig 24/7, om jag är ensam i lägenheten en hel helg är det nästan bara skönt. Men jag älskar ju också att vara med människor jag tycker om, såklart.

Bjussar på en bild från i oktober när det var dags att köpa cykellysen (det som ligger på bordet). Iallafall, det här med att bo ensam. Jag har tyvärr inte åkt hem så mycket. Det har inte blivit så, har inte haft tid antar jag. Vilket faktiskt har sugit rejält. Jag flyttade hit 1a september förra året, sen var jag hemma två-tre dagar i oktober, någon vecka vid jul som spenderades på Donken och med plugg mestadels, sen var jag väl hemma i februari-mars??? Vet inte ens. Det var inte många gånger iallafall och i sommar har jag inte heller fått så mycket tid. Sommar på landet är en av de bästa sakerna som finns, så det är sämst. Men nu när jag har varit hemma lite oftare, så har jag märkt att jag längtar hem mer. Längtar efter mamma och det så kallade flickrummet (saknar dock inte huset till hundra procent för att det spökar där). Så för några dagar sen insåg jag att jag slutar 16 en dag, är ledig två dagar, och sen börjar 17. Sagt och gjort bokade jag tåg hem så jag åker efter jobbet och sen åker jag till jobbet direkt när jag är i Örebro igen. Har gjort så varje gång jag varit hemma i sommar (två ggr eller nåt) i princip.

Och så en bild från Halloween! I ärlighetens namn blir det nog samma outfit i år igen om det blir någon fest. Mvh lat. Men snygg var man. Anyhow, på bilden ser ni två av mina bästa vänner. Förut gick vi i gymnasiet tillsammans och nu ses vi knappt. Vickan träffar jag dock oftare då hon bor i Öret (dock inte nu under sommaren........... dot dot dot), vilket är jättekul. Att vi båda hamnade i samma stad! Och snart flyttar hon tillbaka - till en ny lägenhet som ligger i Almby. För er som inte bor i Örebro kan jag berätta att jag bor i Sörbyängen och mellan Almby och Sörbyängen ligger Tybble, sett åt vilket håll jag bor. Och Tybble är inte så stort! Med andra ord: vi bor äntligen nära! Förut tog det nån kvart att cykla och en timme att gå och nu går det på typ 5 minuter eller nåt.

Mysbild från i julas. Ska nog avrunda det här inlägget snart, jag flummar ju bara. Iallafall. Jag är väldigt säker på att jag har fått bihåleinflammation. Efter jobbet kändes det bättre - just när jag köpt en dyr jäkla nässpray/whatever som ska hjälpa med symtomen. Placebo säger syrran, jag vet inte. Iallafall, det är inte så illa att jag behöver läkarhjälp men jävligt obekvämt och jobbigt. Ont, måste snyta mig 24/7, hostan går inte över, ont i huvudet osv osv. OCH JAG HAR GÅTT TILL JOBBET SÅHÄR!!!! Förutom en dag då jag sjukanmälde mig på Transportstyrelsen. Men har jag inte feber och sådär har jag inte hjärta att stanna hemma och förlora pengar. Okej, end of rant. Nu måste jag gå och lägga mig och han vet inget än men imorgon ska jag och Oskar banne mig äta på Taco Bar. Vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar