23 augusti 2015



Bästa Mat!!! Ska alldeles strax gå och lägga mig, hela kroppen värker efter att ha jobbat 12-22 idag. Men jag jobbade med superbra kollegor så dagen har flutit på sjukt bra och det har varit lagom med gäster. Fick även lära mig lite nytt idag, älskar att lära mig nya saker på jobbet. Vi hade ingen ansvarig på kvällen då den som skulle vara det var sjuk och ingen annan kunde komma in så jag fick vara ansvarig istället. Imorgon skulle jag ha jobbat 12-16, men chefen smsade ut att de sökte nån som kunde jobba 18-23 och belöningen för det skulle vara dubbel lön då det var kris. Så jag gav bort mitt lunchpass till en kollega och tog kvällspasset istället. Helt klart värt att jobba 5 timmar och få betalt för 10, när det dessutom är OB på alla timmar. Har dessutom jobbat kväll hela månaden förutom två pass så det är inga problem, haha. Jag tror att jag kommer få vara ansvarig imorgon kväll också och hoppas verkligen att det går lika bra som det gjorde idag. Måndag+tisdag jobbar jag finally lunch och på tisdag åker jag hem till mamma direkt efter jobbet och åker hem igen den 28e. Och jobbar till 00, och jobbar kväll månaden ut, hehe... 

En stor jävla klapp på axeln till mig själv för att jag överlevt denna sommar och att alla räkningar är betalda. Då jag inte rör mitt sparkonto har jag 7 kronor tills min syrra betalar de ca 300 hon är skyldig mig på tisdag. Tur att man har mat i frysen iallafall. Det jag saknar mest är nog att jag inte kan köpa ny mjölk och ny fil för att jag åker hem snart, onödigt att sno av sparpengarna för något jag ändå måste slänga eller hetsäta. Min nya obsession är kefir hallon (Valios laktosfria). Kolsyrad fil som smakar färska hallon. Fil smakar ju ofta lite kolsyra men denna kefir är verkligen KOLSYRAD. Nu blev jag sugen. Men nu är det dags att sova! Brb drömma om mat och ignorera att frukosten blir en trött orostad rostmacka med lite ost och en sparsam kopp oboy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar