15 juli 2015





Suttit och klurat på en grej. En sak med mig är rätt lustig. Jag är väldigt noga med min ekonomi, jag kollar mina bankkonton dagligen och håller bra koll på vart pengarna går. Jag kanske inte är världsbäst på att skapa en budget och jag kan inte påstå att jag vet vad jag lägger på mat varje månad då det skiljer sig åt. Jag älskar att shoppa men tänker alltid fyra gånger innan jag genomför ett köp. Men jag skulle inte tveka på att släppa allt och kasta mina bankkort på de band jag älskar för att få träffa dem eller se dem. Jag har alltid älskat att gå på konserter men detta år har definitivt gett mig mersmak för att inte bara begränsa detta till Sverige, efter att ha upplevt Oslo och Frankfurt. OCH FRANKFURT ÄR DET BÄSTA JAG GJORT, finns obeskrivlig kärlek och även ibland avsky för det där bandet. Moderskänslor.

Det är nog lättare att spendera pengar på sånt för att det är upplevelser. Upplevelser och resor är bättre än materiella ting och det KLIAR i hela kroppen. Jag vill iväg någonstans (igen). Därför är jag enormt taggad på nästa Europaturné. Jag är så lyckligt lottad över att jag faktiskt har disciplin och fryste mitt sparkonto för utgifter för några månader sen och oavkortat sparade undan mina löner och så mycket jag kunde på ett extra konto som jag använder nu i sommar. Detta medför att jag kan betala mina utgifter nu i sommar men ändå lyckas spara undan de löner som kommer in under juni, juli, augusti och september med undantag för typ 1000 spänn eftersom jag ändå har fasta utgifter på ca 5000+ varje månad. Jag ska börja spara till LA, jag ska definitivt åka utomlands och se TH igen (ingen tvekan om saken) och jag önskar jag kunde göra mer, att jag skulle kunna åka tillbaka till London och även besöka Irland och Skottland, jag vill åka till Italien och jag vill åka till Hamburg. Finns så mycket att göra. Tur att man har hela livet på sig, ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar