12 juli 2015

I torsdags efter jobbet tog jag raka vägen till Nykvarn där jag, Vickan och Isabell skulle ha lite egentid! Vi grillade kyckling och åt färskpotatis (sommarmat!!!) och satt sen i vardagsrummet med lite dricka och godsaker och tjejsnackade. Dagen efter det tog vi det ytterst lugnt, såg på film, köpte thaimat och såg på mer film... Vi såg en sjukt läskig skräckfilm som heter The Strangers (tror jag). Sådär riktigt obehaglig var den, haha. Kom hem igår vid lunch och senare på kvällen kom Oskar hit. En mycket rolig sak har hänt! Jag är med i en grupp på Facebook där man kan leta medryttarhästar i Örebro osv, och en tjej kontaktade mig igår kväll. Den 21a ska jag åka ut till henne på landet och träffa en mycket söt varmblodshäst född år 2008. Jag hoppas att det klaffar på alla plan. Personligt mellan oss, mellan mig och hästen, och mellan hela arrangemanget och mitt liv. Jag saknar verkligen att vara i stallet och att rida, och från vad hon beskrivit så passar den här hästen mig perfekt. Vi är på samma nivå han och jag. Det gillar jag. 

Men först, på torsdag, så åker jag hem. Det ska bli så mysigt att få komma hem lite och vara med mamma. En annan bra grej är att jag fått min gamla kurslitteratur såld, alla böcker förutom en och så två böcker jag behöver till framtida kurser. Så nu har jag strax under 900 kronor till nya böcker för i höst (vilket kommer räcka till typ 2-3 böcker bara, men ändå). Nice med lite flyt i livet! Om det klaffar med hästen känner jag verkligen att jag har rotat mig bra här i Örebro, att det är här jag hör hemma nu. Studier, två olika jobb jag trivs på, en av mina bästa vänner sen förut bor här, pojkvän och så en häst - en fristad - att kunna fly till. Varför skulle jag vilja bo någon annanstans, liksom???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar