30 juli 2015



En del saker har hänt sen sist! Farmor, faster och min kusin från Österrike har varit i Sverige på semester. Vi åkte till Stockholm och umgicks med dem ett par timmar. Jag har inte träffat min farmor på säkert 11 år, fram till söndagen för snart två veckor sen dvs. Fick ett lass Milka (älskar Milka för de har så goda kombinationer). Och chips-och dippbilden är från i fredags när jag degade i soffan hela kvällen, som så många andra kvällar nyligen när Oskar inte var hemma och jag insåg att det banne mig inte är roligt att vara ensam hela tiden. Jag var uttråkad ganska ofta och gick typ och la mig tidigt i brist på annat flera kvällar. Nu är han hemma igen och nu får jag istället sova mindre för vi är alltid uppe lite för sent när vi är med varandra och han vaknar kl 07 för att åka till jobbet, och då kan jag aldrig somna om.

För länge sen köpte jag fjärilsdekorationer på IKEA som var meningen att man ska ha på paket för att utsmycka dem. Men de passar min nuvarande inredning super och jag satte dem därför på väggen ett par dagar sen. Hade glömt att jag hade dem.

Aaah, dessa!!! Jag älskar Manner-rån. De smakar bättre än vad några andra rån någonsin gjort eller kommer att göra. Specialitet från Österrike som vi fick av farmor. Standard att de prackar på oss Manner och Milka när de kommer hit (vilket är typ aldrig, senast min faster var här var jag nog 14-15) men det är inte mig emot. Apropå Österrike är jag glad att jag lärt mig tyska för jag förstår när de och pappa pratar med varanda. Jag kan inte delta i diskussionen själv eftersom jag är kass på att skriva och tala tyska korrekt, men jag förstår bra när folk talar det eller när jag läser tack och lov. Önskar jag kunde tyska flytande! Har ju tänkt tanken att plugga en kurs på universitetet men att riskera TENTA i tysk grammatik är inget jag tänker riskera. Så det skulle nog hellre bli så att jag tar en engelskakurs då jag älskar engelska.

I förrgår när jag kom hit, så föreslog pappa att vi kunde åka ut till Rose-Maries (hans flickväns) stuga i Stallarholmen och grilla. Så jag tog med mig syrran och åkte ut. Det var jättemysigt där ute i stugan. Jag njuter extra mycket av att vara på landet när jag numera bor i stan, för jag tycker om friheten, avskildheten och tystnaden. Och dofterna, gräset, blommorna. Hon har förresten en jättesöt hund som är totalt bollgalen. Det var roligt att umgås med pappa igen och att vi hann ses ordentligt nu när jag är hemma.

Imorgon bär det av till Kolmården med syskonen. 07.30 ska bilen rulla senast, och jag ska köra på ditvägen. Är så jäkla morgontrött så jag har laddat upp med energidryck och blåbärssoppa. Och mycket färdkost såklart. Jag har inte varit på Kolmården sedan jag var liten och när mina syskon varit på Kolmården tidigare så kunde jag inte följa med på grund av jobb, så jag är sjukt glad att jag inte jobbar imorgon. Däremot måste jag åka hem till Örebro på morgonen på lördag, för att jag börjar jobba kl 12. Så det blir direkt från tåget till jobbet, får alltså äta lunch på tåget. Sen jobbar jag till 22. De senaste dagarna på jobbet har varit horribla så jag längtar inte direkt tillbaka om det ska fortsätta så. Alla dagar på jobbet är inte smärtfria men de senaste passen har varit helvetespass. Tur att man har bra kollegor!!! Mycket viktigt. Och på söndag kommer Nadja till Öret för att hänga med mig. Så så så glad att hon hade möjlighet att komma. Jag saknar henne så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar