29 juni 2015

Nu jäklar ska här berättas om Cypern och visas ett urplock av bilder! Håll i er.

Planet lyfte 17.50 på midsommarafton. Vi var fett peppade och jag var också väldigt nervös då jag inte flugit mer än 2 timmar förut och över lag inte har varit mycket på flygplan. Men det gick bra och på hemresan satt jag och försökte sova när vi lyfte, hahaha. Vi åkte med Fritidsresor och TuiFly och allt gick väldigt smidigt! Resan var också till ett bra pris i mina ögon. Flyg dit och hem, flygtransfer och flygplansmat samt hotell för en vecka med frukost på hotellet gick på ca 6000 per person. Sen tillkom ju fickpengar men de var väl spenderade, jag gjorde av med mina sista 4 euro på flygplatsen i Cypern!





























Hotellet vi bodde på tyckte jag om! Vi hade jättefin utsikt över medelhavet från rummet, och tänk vilken mysig utsikt vi hade på frukosten (se ovan, inte bästa bilden men ni får ett hum). Det låg nära till allt vi behövde, vi kunde gå till stan, till olika stränder, till hamnen, restauranger, bargatan etc.. Och allt detta kunde vi nå genom att främst gå på strandpromenaden med diverse genvägar. Det värsta med rummet var nog storleken och badrummet, haha. 

Tre tjejer, ett rum mindre än min lägenhet... Stökigt blev det, hahaha.


Men det var iallafall underbart att byta ut regn och rusk mot mina fina sommarkläder och nya bikinis som jag bara väntat på att få använda. Saknar att gå barbent och att ligga och sola. Jag hann även läsa mycket. Jag tycker om att läsa, men sedan skolstarten i höstas har jag bara tvingats läsa kurslitteratur. Nu fick jag äntligen läsa frivilligt, och BRA böcker! Läste boken ovan som var en sann historia, nån deckare jag lånade från mamma och Will Grayson, Will Grayson av John Green.


Vi åt god mat varje kväll och drack goda drinkar. På ett par restauranger fick man gratis drinkar efter maten också, mycket trevligt. Min favoritmåltid tog jag inte ens kort på för den åt jag upp innan jag hann så långt, haha. Men det var en jättemysig grekisk restaurang. Idag var det första dagen sen den 18e juni som jag åt hemlagad mat, lite tråkigare men ändå gott. 

Vi festade inte direkt mycket, vi var på bargatan två gånger (jag iallafall). Vickan och Isabell gick ut en gång utan mig, då jag stannade hemma på rummet och kurerade mig. Jag lyckades, trots skugga och solskydd, bränna mig i solen, mestadels illa på mina knän till den grad att det gjorde ont att gå. Så köpte yoghurt och aloe vera och spenderade kvällen med det och kalla handdukar på kroppen, hahaha. Men första kvällen skulle vi gå ut men fastnade på ett nöjesfält. Att åka 45 meter högt pariserhjul i mörkret onykter var en rolig upplevelse. Mindre roligt när de började snurra på korgarna man satt i.

Vi upplevde också andra saker! Vi hyrde vattenskoter, svindyrt men sjukt roligt. Det skulle jag verkligen vilja göra om. Vi åkte också på båten ovan. Vi ville åka båt men visste inte vilken vi skulle välja. När vi bestämt oss för en båt, gick vi ned och skulle boka biljetter. Då blev vi infångade av en annan man som var sjukt trevlig och charmig och han övertalade oss att åka på denna båten. Det var roligt men kanske inte lika bra som han utlovat. Tror problemet var att båten inte åkte sin vanliga rutt när vi åkte pga vinden (???) och därför fick vi inte se lika mycket som vi skulle fått göra. Men jag älskar att vara ute på havet och ärligt, hur ofta får man åka på en "kopia" av The Black Pearl med äkta Pirates of the Carribean-feeling? Vi stannade och badade med båten, hoppade från relingen ned i havet och det var superkul. Mat ingick också, så det var ju trevligt.


Bästa resesällskapet. Jag har haft så SJUKT roligt på denna resa, jag kunde inte haft det bättre (minus äcklig solbränna då). Veckan gick fort men det kändes ändå som en evighet på något vis. Jag är så glad att vi lyckades få ihop den här resan och att vi kom iväg. Vi har bestämt att åka någonstans nästa år också. Jag ska börja spara till min (förhoppningsvis) framtida USA-resa i höst när vi får CSN igen och jag kan lägga undan lön igen, så jag vet inte om jag kommer kunna åka på en sån här resa då, men något hoppas jag det blir! Vi får helt enkelt se. Nu har jag försökt att summera allting!

När jag kom hem till Arlanda 04.00 i lördags morse, hämtades vi av Vickans pappa och fick skjuts till Stränkan. Runt 06 var vi framme och jag blev hämtad av pappa, vi stannade på Donken och åt frukost och var framme i Örebro strax innan 08. Handlade lite snabbmat att ha i frysen inför jobbveckan då jag ändå inte hinner äta middag hemma, sen åkte jag hem och sov mindre än en timme innan jag cyklade och jobbade 12-22. Jag hade sovit knappt 2 timmar på 41 timmar när jag gick och la mig efter jobbet och var mosigare än mosigast. Igår jobbade jag 13-21.30, idag jobbade jag 11.30-14.00 och imorgon ska jag jobba 11.45-22 och på onsdag 12-21 och likaså fredag... Och kvällspass i helgen. Har man haft en veckas semester är det bara att bita i det sura äpplet och kötta jobb. Dagens pass var fett mesigt och chill dock.

I min långa text måste jag bara uttrycka mig om hur bra jag trivs på mitt jobb! Älskar mina kollegor, alla är så snälla och idag var det riktigt snälla gäster också. Har fått beröm från mina kollegor vilket är superkul och idag fick jag också mycket beröm från gästerna om min service, vilket är superroligt. Såna kommentarer är varför jag skiter fullständigt i surpuppor, för jag vet att jag är bra på mitt jobb och även fast det kan bli fel ibland (vi är inte robotar, vi är människor trots att folk inte fattar det) är deras surighet väldigt obefogad och rör mig inte alls. Ibland är det verkligen skitjobbigt att jobba inom restaurang och service men ibland är det så himla roligt, att jag inte vet vad för annat jobb jag skulle vilja ha som extrajobb? Visst, jag jobbar på Transportstyrelsen och det är ett bra jobb med bra lön men det är inte så roligt alltid, just eftersom man bara sitter vid sin dator 4 timmar och skriver. Så därför är jag glad att jag också har ett socialt jobb som detta, speciellt när jag inte känner så många i Örebro.

Nu är min långa text slut, hoppas ni orkat läsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar