8 juni 2015

Hello hello, jag lever! Känns mest som att jag är på jobbet nuförtiden. På söndag är jag helt ledig - vad fan ska jag göra??? Vad gör man när man är ledig? Hoppas det är fint väder så jag kan gå ut en sväng. Här kommer en liten lista.

5 saker...

Jag vill ha just nu (materiellt):

1. En jumpsuit av något slag.
2. En ny väska.
3. En ny dator.
4. Större förvaring för mina kläder (vilket inte ens är möjligt). Sån jäkla nackdel med att bo litet. Jag har t.ex. mina klänningar i en garderob, sen har jag kläder på hyllan ovanför, och under klänningarna står skor som inte får plats vid dörren och så har jag knökat in vinterjackan på skorna, haha. Varenda centimeter är upptagen överallt.
5. En bil. Känner mig rätt mör efter alla intensiva jobbpass som inkluderar att cykla dit och hem. Jag som tyckte att jag sprang runt mycket på Donken, hahaha. Haaaa. Inget mot vad jag kubbar omkring på Jensens.

Jag vill ha just nu (icke-materiellt):

1. LEDIGHEEEEEEEET. Som sagt - söndag. Sen fyra jobbpass efter det, innan jag sticker hem till Stränkan och sen AYIA NAPA!!!



2. Sol och mindre blåst?! Ärligt Örebro, vad händer egentligen? Cyklade hem från jobbet nu vid 21 och det var iskallt, jag frös verkligen men tog inte på mig vantar för det är ju juni. Fy.
3. Svar på de hundra frågor jag har.
4. Min skatteåterbäring, kom igen nu. Den är inte materiell eftersom den bara finns digitalt. Ha!
5. Mindre byggkaos i mitt område. Måttligt trött på det men tyvärr kommer det aldrig ta slut så länge jag bor här.

Jag stör mig på:

1. Mina grannar. Eller, alla som bor i mitt hus i princip. För det första skräpar de ned så jävligt i trapphuset då de slänger sina oönskade tidningar och sin oönskade reklam _överallt_ vilket är sjukt störigt. För det andra sätter nån i min korridor upp töntiga lappar (lackade ur häromdagen och skrev tillbaka på lappen, mer gnäll var det sista jag ville se efter ett slitigt 12-22-pass). 
2. Puckade gäster på jobbet som tror de kan behandla mig hur som helst när jag sliter röven av mig för deras skull. Så pinsamt att det är vuxna människor också. Man kan inte behandla servicepersonal hur man vill. SKÄMS. Stör mig också på när det kommer stora sällskap som krånglar och sen inte ens kan dricksa 10 kronor även fast det är fredag eller lördagkväll. Vad är det för stil?



3. VÄDRET????? 
4. Folk som går ivägen för en på cykelbanan/går på fel sida.
5. Att jag gick med på att jobba på Jensens imorgon trots att det var en av mina två lediga dagar därifrån den här veckan.



Jag älskar:
1. Att jag är klar med år ett på universitetet. TVÅ KVAR!!! Ångrar inte att jag började plugga på en gång. Jag är ju snart färdig medan vissa inte ens börjat :')



2. Folk som dricksar på jobbet eller är allmänt gulliga. En kvinna gav mig 100 kronor (!!!) för att hon tyckte synd om mig som fick slita och ha människor som är otrevliga mot mig. Sen pratade jag även med en jättesöt farbror som berättade om sin hund och sen två norrmän som var jättetrevliga.
3. Det faktum att jag lyckades få jobb i Örebro och slipper Donken. Aldrig mera McDonalds om inte mitt liv hänger på det.
4. Att jag ska spendera sommaren i Örebro, wieeee! Tråkigt dock när de jag brukar hänga med sticker hem, men jag har iallafall Jelda och sen såklart Oskar. Är så glad att jag får vara här i sommar.
5. Att jag trivs så bra på jobben. Transportstyrelsen kan vara riktigt sömnigt men det är ändå en bra arbetsplats. Jensens är å andra sidan stressigt men jag trivs tusen gånger bättre där än på McDonalds. Själva arbetsuppgifterna, jobbet i sig, samt chefen och alla kollegor. Är så stolt över mig själv!

Random fact: förra året i juli när jag och Vickan samt Isabell var i Göteborg och väntade på tåget hem, så käkade vi lunch på Jensens Bofhus. Det var på Jensens jag fick veta att jag kommit in och 100 % skulle bo i Örebro från och med 1a september, och nu jobbar jag på Jensens i Örebro??? Lustigt sammanträffande helt enkelt. I nuläget vet jag inte ens om jag får stanna efter 31a augusti eller om jag själv har tid att jobba kvar där, men det tar jag som det kommer helt enkelt. Nu ska jag bara kämpa och njuta av att snart få ha semester på riktigt. En vecka utan jobb och utan plugg. När hände det sist, ens?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar