14 juni 2015



Har jobbat 10 dagar i sträck varav 5 dagar på dubbla jobb och imorgon är jag äntligen ledig. Sen står det tre dagar och fyra jobbpass mellan mig och Strängnäs och sen Cypern! Jag är helt jävla slut efter att ha klämt in 64 timmars jobb på 10 dagar, man kan ju jämföra det med att jag jobbade typ 96 timmar utspritt på HELA juni förra sommaren. Men det är ändå värt det eftersom jag från och med onsdag är ledig fram till den 27e juni (landar på Arlanda 04, börjar jobba 12 och jobbar sen till 22 - livets olika nyanser!!!). Och det är roligt att ha något att göra om dagarna, även fast min högra fot nu är helt åt helvete igen. Men att vissa dagar vara hemifrån 10.30-21.00 är mindre kul. Imorgon är jag som sagt ledig så då ska jag ta en snabb vända på stan och köpa solkräm, adapter, strumpor och en födelsedagspresent till Vickan som fyller 20 vår första dag i Cypern och kanske shoppa nåt för att jag helt enkelt är värd det. De här dagarna på jobben har inte varit lätta. Sjukt mycket bilder på TS att granska (fast det är ju knappast ansträngande, mest sömnigt) och på Jensens har det varit riktigt slitigt. För lite personal och mycket gäster helt enkelt. Men jag är iallafall glad att jag har så sjukt bra kollegor, alla gör sitt bästa och hjälps åt.

Snart sitter vi där på stranden i Ayia Napa och har fötterna i sanden, catchar up om allt som hänt sen vi tre sågs sist (vilket var på Valborg), dricker drinkar om kvällarna, äter god mat och festar lite. Förra året fick vi typ fyra dagar ihop efter mycket om och men, i Göteborg, vilket var sjukt mysigt. Men jag är riktigt glad att våra lösa planer om utlandsresa blev till verklighet och att alla kunde få ihop det med jobben. Snart åker vi!!! När jag och Vickan var i London var det från början meningen att Isabell skulle med men av privata anledningar fick hon dra sig ur och nu kan vi äntligen åka alla tre tillsammans. Det ska bli så himla roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar