24 maj 2015



Hade tänkt lägga upp en del bilder men det kan jag göra en annan gång. Tänkte mest skriva här, eftersom att jag inte gjort det på typ två veckor! Då var läget inte så bra, men det blev mycket bättre sen när jag förra helgen äntligen fick komma hem till mamma. Åkte hem på onsdag kväll och åkte hem på söndag morgon med pappa och syskonen som kom hit. Fick nya skor och köpte nya glas. Var på Gröna Lund på lördagen med Andrea. Egentligen borde jag ha hetspluggat omtenta men jag släppte det, motvilligt. För min egen skull. Fick lite gjort, och fortsatte plugga nu i veckan så gott jag kunde. I fredags var det dags och jag klarade skiten!!!! 10 av 16 behövde man ha, jag fick 11. IT'S DONE, IT'S OVER. Trodde inte mina ögon när resultatet kom på skärmen (det var digital tenta). Så i helgen har jag chillat, shoppat och umgåtts. CSN kommer om 3,5 timme och jag har 430 kronor kvar, trots det jag faktiskt gjort denna månad. Idag har jag jobbat på Jensens och ska dit imorgon igen, nästan hela veckan i princip. Börjar bli sjuk men kämpar för att inte få feber eller nåt. MÅSTE JOBBA, har inte tiiid. Och ja, måste sköta skolan också, haha. Har tagit mig vatten över huvudet som vanligt :)

Och angående videon då. Om det är något jag verkligen längtar tillbaka till så är det Frankfurt. Obeskrivlig känsla att först träffa bandet man trodde skulle splittras, ge upp och försvinna, för att sen stå där på andra raden och uppleva den bästa konserten man någonsin varit på. Är så frustrerad över att de inte gjort bra promo för denna eran är den bästa i deras karriär. Showen var så galet bra, den kan inte ens mäta sig med Coldplays (ärligt talat!!!). Det här var iallafall låten de hade som intro, visserligen är den skapad av ett gäng fans som gör sjukt grymma instrumentals men den är typ spot on. Minns varje sekund, varje beat. Bästa jag upplevt. När de återvänder sätter jag mig på första bästa plan och gör om det en gång till. Och en gång till. Musik har varit sjukt bra terapi den här sjukt tuffa månaden, och jag har suttit och kollat på alla möjliga lösningar för att kunna åka på USA-turnén. Men flygen är så dyra så det blir inget. Sen har jag ju jobbet. MEN - när jag tar examen ska jag åka till USA. Det har jag bestämt mig för och så kommer det bli. 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar