14 april 2015



Det var med mycket ångest som jag betalade de här skorna, då jag faktiskt inte äger såhär dyra skor. Eller nåt så dyrt i klädväg alls om jag tänker efter? Men de är välbehövda, och supersköna. Jag tror inte att jag skrivit det, men förra månaden fick jag jobb på Jensens Bofhus här i Örebro (en restaurangkedja som inte är jättestor i Sverige än, med inriktning på kött för er som inte besökt dem). Så när jag var hemma i Strängnäs i påsk skrev jag på mina uppsägningspapper hos McDonalds och det känns sjukt konstigt men också sjukt bra! Igår och idag har jag jobbat 10-15 på Jensens som en del av min introduktion, imorgon kväll har jag sista introduktionspasset. Har även jobbat 17-21 på Transportstyrelsen ikväll, så nu är jag redigt seg i huvudet. Heltidsstudier på universitet och två jobb, hahaha.. Vem är jag? Men jag löser detta. Det är bara på ena jobbet som jag måste jobba x antal pass per vecka. Livet är ganska bra nu ändå, trots att jag fick underkänt på vår tenta i fredags. Om man inte räknar den lilla skituppgiften förra året i typ november, var detta mitt livs första underkänt. Det var väntat men kändes piss ändå. Omtentan klarar jag nog hoppas jag. Nu ska jag bara kämpa mig igenom onsdag och torsdag, sen på fredag ska jag ha min utlovade "jag har sagt upp mig från Donken"-fest här hemma och släppa ALLT för en kväll. Har haft såna hektiska fyra veckor nu att jag smäller av. Satan vad Cypern kommer vara välförtjänt sen i juni. Fatta att jag snart klarat av mitt första år på universitetet? Vad händer ens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar