2 april 2015

Det har minst sagt varit en omtumlande vecka, som nämnt. Igår höll jag på att kasta mig av cykeln i en buske på universitetet och dö på fläcken när Vickan drog ett elakt aprilskämt om att Fritidsresor blivit tvungna att flytta fram vår resa två dagar och vi skulle enbart få 500 kr var i kompensation (vilket ju inte täcker ett dygn på Cypern ens). Inatt sov jag så dåligt igen att jag sov genom mitt alarm (något jag aldrig gör annars), och vaknade knappt en halvtimme innan jag behövde lämna lägenheten. Bestämde mig för att det absolut inte var värt mer stress efter 7 timmars dålig sömn med hemska drömmar. Hoppas att jag sover bättre inatt, ska strax packa ihop det sista inför resan hem imorgon och sen lägga mig.

I söndags var iallafall Kim här med sin supersöta hund Epic för lite plugg. Vi klagade, pratade och åt mer än vad vi pluggade. Vi hade tänkt laga mat men latheten tog över så vi beställde varsin kebab och lite läsk istället, vilket vi väl ändå var värda efter att ha försökt ta oss an den äckligt tjocka Bryman-boken. I måndags när jag var mer låg än någonsin stannade jag på Ica Maxi efter föreläsningen och köpte kakor och glass. Det kändes bra.

Igår bestämde jag mig för att skita i plugget, så jag ägnade mig åt fanklubben istället. Mycket roligare. Här är skivorna Universal skickade, mycket fina! Idag försöket jag verkligen plugga men kom ingenvart. Orken gick ur kroppen totalt, men senare på eftermiddagen fick jag fint sällskap och pratade samt åt massa tacos. Och nu är jag gladare än vad jag någonsin varit sen i söndags när Kim var här. Hoppas att det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar