28 mars 2015



Jag antar att jag borde berätta lite om The Script-konserten. Så det ska jag göra. Hämtade upp Isabell efter jobbet och körde till Södertälje, och tog pendeln därifrån till Stockholm eftersom tågen slutar gå på kvällarna så att man inte hinner med det sista. Vi köade ju 13 timmar sista spelningen så den här gången tog vi det bara ytterst lugnt och ställde oss i kön vid insläpp men fick ändå front row? Hahaha. Inte lika bra platser som om vi hade köat, men ändå bra platser med tanke på när vi kom. Ganska kasst ljud i Annexet tyvärr, speciellt om man jämför med Tinie Tempah som var förband och hade sån bas att kläderna vibrerade på en. Varenda ord Danny yttrade den kvällen var sånt som jag aldrig kunnat sätta ord på själv. Älskar dem så.

MEN... Nu. Videon ovan. Nu är första delen av deras världsturné slut och en ny video är släppt. Jag är så jävla stolt över det här bandet och det har varit värt att vänta 5 år på dem. Speciellt nu när Zayn Malik hoppat av 1D. Det hade kunnat vara vi, eftersom Tom nästan hoppade av. Men de tog en paus istället, och nu har de producerat sitt nya album nästan helt själva och Tom har producerat turnén också samtidigt som Bill är en gåva från ovan med alla sina talanger och Gustav har gift sig och blivit mer utåtriktad, och Georg har en modellsnygg flickvän och har växt upp till en perfekt ung man. De har fått mig att träffa personer jag aldrig hade träffat utan dem, jag har fått vänner som inte ens bor i Sverige och som Danny sa i tisdags: music is there, when nobody else is. Och det stämmer så jävla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar