17 mars 2015

Frankfurt. Då var det dags för en massa text och en massa bilder om den bästa helgen i mitt liv. Håll i er.

Min dag började tidigt, jag somnade 22.30 och vaknade 01.45 för att bege mig till centralstationen och min buss till Arlanda! Var framme på Arlanda 05.45 och väntade där på Nadja till strax efter 07. Vi var trötta men taggade och tog fula bilder samt köpte lite frukost från Starbucks i väntan på flyget.

Vi var framme i Frankfurt vid 11 och begav oss ganska snart till hotellet som var superfint och låg precis vid centralstationen. Kändes väldigt lyxigt hehe, frukosten var jättebra den också. 


Vi fräschade upp oss lite och mötte sen upp Nina, en norsk jättegullig tjej vi vid hotellet och tog S-bahn några stationer bort och åt KFC innan vi sökte upp klubben som låg mitt på en shoppinggata och kollade läget lite grann. Sen shoppade vi lite på Primark och vandrade runt i stan i jakt på eventuella turnébussar. Vi hittade ingenting men såg många fina byggnader och annat roligt, det slutade med att vi irrade bort oss lite men lyckades sen lokalisera en tunnelbanestation haha. Frankfurt var verkligen jättefint, det var hur fin arkitektur som helst.

SEN VAR ÄNTLIGEN DAGEN KOMMEN!!!!!! Alltså ser på bilden och minns typ ingenting, och fattar ingenting??? Jag var så nervös på morgonen, jag kunde knappt äta och vi stressade omkring. Vi kom in till centrum vid 11 och gick runt där i jakt på turnébuss och väntade på att bandet skulle anlända till klubben, vilket de gjorde 15.30 och vi såg dem gå in på baksidan. 15.45 checkade vi in hos Adventure för vår VIP-upplevelse och köade en stund innan vi fick gå in i klubben där vi satt på ett väldigt trångt utrymme och inväntade bandet och fick mååånga regler upplästa för oss, haha. Vi var väl typ 75 personer. Till slut kom bandet in och satte sig på fyra puffar framför oss. HERREGUD vad vackra de är? Snygga, vackra, perfekta, allt. Det var så sjukt att det verkligen var de som satt där. Jag råkade stirra lite för mycket på Tom när jag beundrade honom (ärligt talat, kunde inte låta bli???) vilket han till slut märkte och kollade tillbaka på mig. Hahaha stelt. Men han var så jävla fin och åh, de var underbara. Frågestunden var väldigt kort, typ en kvart, och sen fick vi ställa oss i kö för att ta våra bilder. Tom var sjuk så de hade ställt honom på kanten, annars står han ju alltid i mitten, men då sjukdom innebar att jag inte tänkte krama nån i bandet för att helt enkelt visa respekt, så gick jag fram och frågade honom och det var okej ifall han stod bredvid mig istället och han log sådär jättevackert och sa "of course!" och jag vet inte hur jag överlevde. Allt gick så fort, men det var ändå underbart. Underbart men kort.





Konserten, wow. Det var den bästa konserten jag varit på. Det var ett klubbgig, men deras produktion av ljud och ljus var helt OTROLIG och sättet de arrangerat låtarna på var sjukt. Även de gamla låtarna hade de gjort om lite, det var så galet bra. Jag stod inte stilla en sekund och sjöng och dansade samt hoppade mig typ andlös. Vi hamnade på andra raden och såg otroligt bra, och bandet var jättebra på publikkontakt. Såg mig i ögonen flera gånger och behöll ögonkontakten länge. Hade velat stå på Toms sida eftersom han är min favorit hehe, men det gjorde jag ju på deras förra konsert så det var grymt kul att få stå på Georgs sida. Jävlar vad snygg han var när han spelade och verkligen levde sig in i det han gjorde. Bandet var så glada hela tiden, log och man såg att de älskade vad de höll på med. Höll på att dö när Tom och Georg spelade på trummorna, mmmm. Hittar jag en bra video ska jag posta den någon gång. Jag är mållös över hela grejen, den här konserten var så jävla bra. Biljetten i sig kostade typ 800 kronor (utan VIP-paket). Jag kan lova er att den var värd de där 800 kronorna även fast man inte är ett superfan. Wow.

Träffade även personer jag velat träffa såååå länge, såna som jag har kontakt med på Twitter dagligen. Vår lilla fangirl-grupp, hehe. På bilden är det jag, Nadja, Alina, Lena och Anna som alla bor i Tyskland (förutom mig och Nadja då uppenbarligen). Ursäktar mitt utseende för denna bild är tagen efter konserten där det bjöds på dans, svett, vatten från bandets vattenflaskor och sen det avslutande skummet under Great Day.

 Jag, Nadja och Catherine, en italiensk tjej som också är från Twitter! Supergullig tjej som var där med sin mamma som också är ett stort fan, hahaha.

Lena, Alina, Nadja och jag efter att vi sett bandet gå in i klubben och innan jag och Nadja träffade bandet! Då var vi glada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar