23 februari 2015


 I fredags natt var det äntligen dags att bege sig till Oslo! Först jobbade jag och skyndade hem och packade ihop det sista, tog bussen till stan och sen en buss till Karlskoga och mötte Rebecca. Vi hängde hemma hos henne ett tag tills Swebus-bussen gick 01.30. Vi var framme i Oslo 05.30 och satt på bussterminalen i typ två timmar, jag försökte sova lite på en bänk. Det var inte så mysigt. Vi fick inte checka in först kl 15 och vi var ju så jäkla trötta så hängde helt enkelt i lobbyn från typ halv 9. Det var typ det tråkigaste jag gjort på länge men ändå välbehövligt just eftersom vi var så himla slitna. Sen fanns det ju en TV, men en gubbe ockuperade fjärren så vi satt bara och såg på skidor. Enligt stränga regler fick man inte sova i lobbyn men trots att mina ögon var öppna tror jag hjärnan tog semester. När vi äntligen fick checka in bäddade vi sängarna och tog varsin dusch, SÅÅÅ SKÖNT var det att få lägga sig ned och vila ordentligt efteråt.



Klockan 18 ungefär så begav vi oss till John Dee där Kodaline skulle spela. Insläpp var 19, så jag hade väntat mig en kö utanför, men det var fyra personer där varav två var svenskar. Så vi hängde med dem och när vi blev insläppta fick vi skapa kö inne i puben istället. Efter cirka 20 minuter gick brandlarmet... Och vi fick gå ut igen. Mardröm när man är först i kön och det är typ 100 personer efter en, hahaha. Snacka om att vi fick skynda oss in igen när de kollat att läget var okej med lokalen. In kom vi till slut och hamnade längst fram vilket jag absolut aldrig trott tidigare på dagen. Men det var verkligen en dream come true. Dessutom var Andreas Moe förband!!! Han har gjort en av mina favoritlåtar, Ocean, och han var riktigt duktig (och snygg). Honom får ni passa er för.


Strax efter 22 gick ÄNTLIGEN Kodaline på scen, då var vi lagom törstiga och trötta haha. Har nog aldrig varit med om att ett band gått på så sent, på en vanlig konsert. Behöver jag säga att de var ruskigt bra??? Setlisten var perfekt, och vi var så sjukt nära scenen eftersom det var en liten klubb som tog in 400 personer. Ändå tittade jag typ på dem och kunde inte inse att det faktiskt var sant att de var där, hahaha. Det var värt att inte sova på typ 37 timmar och allt det där. SÅ bra var det, ååååh. Vill göra om det. Nu. Dagen efter när vi checkat ut gick vi mot bussterminalen och köpte Donkenmat på vägen, vilket var den första varma riktiga måltiden jag åt sen fredags kväll. Var så himla gott. 12.50 gick bussen från Oslo, och 17.50 klev jag av den på Örebro Centralstation. 18.15 var jag hemma i min älskade, saknade lägenhet igen. Borta bra, men hemma är ändå bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar