18 februari 2015

3 dagar till Kodaline i Oslo
24 dagar till Tokio Hotel i Frankfurt
34 dagar till The Script i Stockholm
107 dagar till "sommarlov"
121 dagar till Ayia Napa

Anledningarna till varför jag ens orkar leva och andas just nu. Alltså treeeeeee dagar till Kodaline? WHAT? Setlistan de spelade häromdagen var typ perfekt så jag hoppas vi får lika bra selist på lördag. Måste också berätta om min första dag på jobbet igår. Vi hade utbildning mellan 13-17 och sedan jobbade vi första passet mellan 17-21, och det var mycket att ta in, men vi fick lite papper som vi kan återvända till under arbetets gång när det uppstår oklarheter på bilderna vi granskar och sådär. Så jag har intresseanmält mig till ett pass på fredag också, för att inte tappa allt för mycket från det jag lärde mig igår, tills nästa vecka. Så då åker jag från jobbet till Karlskoga och sen till Oslo, stressigt värre men när jag ändå hinner jobba så kan jag ju köra på. Är ganska uppenbart att jag, enligt listan ovan, behöver lite extra inkomst för att inte bara leva på sparpengar. Sen fortsätter jag fortfarande att söka fler sommarjobb då det här jobbet inte garanterar jobb i sommar, har sökt så många att jag tappat koll på vad siffran ligger på. Men om jag hamnar på Donken igen i sommar har jag iallafall försökt att inte hamna där. Det är väl en tröst, typ. Nu ska jag tentaplugga som bara den! Är säker på att det kommer gå åt helvete ändå men jag ska kämpa in i det sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar