12 december 2014

Just nu i soffan! Eller för en stund sen... Skålen är tom, och glaset är tomt. Men Gossip Girl står fortfarande på medan jag funderar över vad jag ska se på ikväll. Jag har suktat efter chips och ostbågar hela veckan och äntligeeen får jag äta. Vågar jag ens nämna min middag? Jag åt mozarella- och tomatfylld tortellini med min favoritsås gjord på kyckling, creme fraiche, grädde och citronskal samt citronsaft. Kan ha varit det bästa jag ätit på länge. Idag har jag även fått lite plugg gjort, och jag har städat. Ambitiöst värre. Imorgon ska jag köpa julklappar med Vickan på stan! Kul med sällskap också. Inser i skrivande stund att det på måndag är en vecka tills jag åker hem. Vart tog tiden vägen, egentligen? Det har gått alldeles för fort, och om typ 5 veckor har jag avklarat min första termin på universitetet. Så mycket har hänt under den tiden att jag knappt hänger med själv. Och faktumet att det gått typ ett halvår och en vecka sen studenten är ännu sjukare, och tanken på att majoriteten av mina vänner fyller 20 nästa år är ännu skummare? Folk som jag i princip växt upp med under mina tonår är plötsligt 20. VA???????? Själv fyller jag ju bara 19 men även det är konstigt, haha. Jag fattar inte hur fort tiden egentligen kan gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar