19 december 2014




Gossip Girl-mys // Nyårsskorna som kommer vara farliga // Den ovanligt stora tishan som jag gillar ändå

ÄNTLIGEN HELG! De senaste 14 dagarna har varit rätt avslappnade då jag tillsammans med min gruppkompis David har bestämt våra tider helt själva på grund av grupparbetet och vi båda gillar att sova, upptäckte vi ganska snabbt. Dvs, inga tidiga morgnar. Har jag vaknat t.ex. 9 har jag ändå kunnat ligga och dra mig länge. Men det har självklart också inneburit en hel del plugg och stress och idag en 5-timmarsdag med seminarie som avslutat allt. Jag är inte så nöjd över min muntliga insats, men PMet i sig blev bra och godkända är vi iallafall! Nu ska jag njuta av den här sista lugna helgen innan jobb, julstök och tentaplugg. Jag har en tenta den nionde som jag måste börja plugga till och sen en tenta den sextonde. Sen drar MKVB igång direkt, wooo... hooo. Det jag ska göra i helgen är att slå in den sista julklappen, sova, städa så det är fint när jag (Vickan, och Isabell) återvänder på nyårsafton, packa inför måndagen då jag åker HEM (!!!). Och koka samt frysa in 500 g brysselkål, woop. Vuxet? Kanske. Det suger så hårt att jag har föreläsning på måndag förmiddag, hade hellre velat åka hem idag. Men nu hinner jag fixa allt i lugn och ro så det kanske var lika bra. På tisdag börjar jobbet igen, har jag säkert nämnt förut. Inte så pepp, men skönt att få in lite extra pengar iallafall. 

Insåg nyss att jag idag, efter att ha använt bibblans dator, åt en macka med mina bara händer. Min bacillfobi skriker HJÄLP och nu ska jag invänta förkylningen eller annan sjukdom (vilket jag självklart inte hoppas på men det är typ så det känns). Min hjärna+stress från skolan = potatismos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar