24 oktober 2014

På grund av uttråkning (och glädje pga brist av plugg för tillfället) kommer följande information om lilla mig!

1. Nu när jag bor själv sjunger jag typ konstant när jag är hemma (till musik). Tror nästan min sångröst har förbättrats (om det ens är möjligt, jag sjunger inte hemskt dåligt men inte heller jättebra) av detta haha?!?! Om mina grannar hör, så bjuder jag helt enkelt på det.


2. Alla "allvarliga" skador jag fått har varit på grund av ridning, som är ett intresse jag definitivt saknar när jag bor här. Har också fått bestående men, handleden som jag fick två sprickor i för ganska exakt 5 år sen har jag haft problem med till och från. Nu låser den sig ganska ofta vilket gör svinont. Och foten jag stukade i slutet av april börjar först nu återfå typ sin vanliga form, och jag har fortfarande ont i den varje dag i perioder när jag går. Tror det faktum att jag har jobbat på Donken hela sommaren förvärrade allt, då det inte är ett jobb som är bra för fötter och leder. Kan fortfarande inte springa normalt, men jag har inte heller gjort en dundersatsning för att lära mig göra det igen.

3. Har märkt att jag, när jag är frustrerad över saker, försöker slappna av genom att internetshoppa. Dåligt tecken antar jag, haha. Oftast köper jag ingenting, då skulle jag vara dunderpank vid det här laget, men det gör mig oftast lugnare. Har jag ett problem??? Tror det.



4. Jag äääälskar sås och dressing. Vad är livet utan det, seriöst? Storfavoriterna är majonnäs, rhode island och barbequesås. Blir ledsen i själen om jag jobbar och gäster avstår de gratis dippsåserna till sina nuggets. Till saken hör att jag älskar nuggets lika mycket, så om jag handlar personalmat på jobbet är det 80 % chans att det är just nuggets med vitlöksdipp och barbequedipp. Ha-ha-ha, bara begrav mig i dipp tack! Behöver inget mer. Hejdå.



5. När jag bodde hemma i Strängnäs var jag aldrig ensam hemma, typ en gång om året eller något. Och nu när jag bor själv har jag upptäckt att jag älskar att vara ensam! Ensam på det sätt att jag fortfarande gillar sällskap av någon, och jag har ju vänner här. Men det är skönt att komma hem till en tom lägenhet och bara kunna vara, om någon fattar vad jag menar. Att vara ensam ibland. Det är skönt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar