13 oktober 2014

Här har det varit dött ett tag! Jag har haft en ganska hektisk vecka med jobbiga föreläsningar och i helgen var jag ju hemma också. Det var mysigt, men konstigt eftersom jag inte bott där på sex veckor. Syntes mer att hösten kommit också då jag inte har så många träd här utanför fönstren, och i stan är det ju inte heller överdrivet många träd. Men på landet syntes det, och luktade. Har iallafall gosat med katten, ätit massor av tacos och goda varma mackor, gått på marknad och träffat mormor och morfar. Landet är ju hemma-hemma men här i Örebro känner jag mig nog mest hemma numera eftersom jag trivs så bra och det är inte annat än logiskt att jag ska bo här, på något vis. Det här ju här jag har alla mina vänner på samma ställe och saker att göra. När jag bodde i Strängnäs bodde ju alla så utspritt och det var svårt att träffas. Nu är det såklart svårare, men mycket enklare att träffa de vänner jag hittat här. I eftermiddag har jag suttit och ordbajsat på ett PM och ventilerat med klasskompisar om hur jäkla trälig uppgiften är. Men mitt mål var ett A4, och sen middag, och nu har jag skrivit ett A4 och ett stycke så nu ska jag laga middag och släppa PM:et ett tag. Ska bli så skönt att ha den här uppgiften inlämnad för då kan jag arbeta på nästa, vilket består av att göra en reklamannons. Och sånt är ju superkul, så det längtar jag efter! Nu måste jag laga mat innan jag typ dör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar