29 september 2014

Nu när det mesta faktiskt är på plats i lägenheten och total ordning har skapats, tänkte jag visa lite snabba bilder på lägenheten! Såhär ser det ut när man kommer in i hallen, förutom att man inte ser mitt skokaos och byrån samt klädhängaren som man har på vänster sida. 

























Sen går man in en liten bit, köket på vänster sida och sängen på höger.

Återigen min lilla mat/plugg/surfplats! Har även köpt en dyna till ena stolen, den köpte jag igår haha. Blir lite jobbigt att sitta på en hård stol i längden. Sen är ju tv:n framför vilket är extra bra när man ska äta mat! Självklart går tv:n att dra ut samt vrida på, i typ 180 grader. Så det går att se på tv på alla ställen i rummet (förutom när du är i badrummet, obviously).

Har äntligen fått upp affischen jag köpte på Gröna Lund förra året, hahaha. Blev att sätta den i en ram, och nu hänger den över soffan. Bättre sent än aldrig. Blir sådär lagom glad när jag ser på den om jag typ som nu (eller ja, tidigare) sitter och pluggar. Sen är det ju ett väldigt coolt artwork också. Peppar som bara den tills 24e mars när jag får se dem ännu en gång!!!

Såhär ser det ut om man står typ vid sängen, lite snett. Ville bara visa vilken bra avdelare bokhyllan är. Den kostade mig 1000 kronor på Ikea, 1300 med insatserna, vilket är lite saftigt för ett första hem när det gäller en möbel. Tycker jag iallafall. Men den var värd pengarna, för nu blir det som två rum i ett fast ändå inte. Man sover gott där i myshörnan iallafall. Till vintern ska jag investera i ljusslingor.


Tillbaka mot hallen! Hallen och badrummet är faktiskt väldigt rymliga, det tycker jag om. De har verkligen disponerat lägenheten bra, planlösningen är faktiskt grym. Trodde inte jag skulle få plats på 25 kvadratmeter men nu känner jag mest - jag behöver inte mer än såhär! Lägg märke till tavellisten över sängen. Det är också ett av inköpen från igår, och den sitter fint där med min tavla och sen fyra ljushållare. Insatserna i bokhyllan syns även. Den som är en lucka monterade jag igår helt på egen hand, det tog en del tålamod och svett men nu sitter den äntligen på plats.

Och så in i badrummet. Det är väldigt konstig färg på bilden, det är inte gult mellan kaklen, kan jag lova. På något vis blev det så att badrummet går i rosa, grått och neutrala toner. Jag är ingen rosa-tjej egentligen men jag gillar mitt badrum. Då blir man iallafall lite glad en tråkig morgon när man måste stå och fixa håret klockan åtta.

Jättesvårt att få en bra bild på storleken, men det är rymligt där inne! Bakom min hylla står det en tvättmaskin, vilket ju är väldigt behändigt. Sjukt krångligt att hänga upp saker om man tvättar mycket, men då är det bara att använda duschdraperiets stång, hahaha... 

Som jag sagt 100 gånger förut: trivs så bra här. Och det är ett under att det är så prydligt här hela tiden som det är. Mitt rum hemma är stökigt väldigt ofta, men här i lägenheten håller jag koll på allt. Är det stökigt så får jag lite panik inombords och plockar undan, och jag har en bestämd städdag i veckan där jag dammar, moppar golvet, dammsuger, städar hela badrummet från topp till tå och så vidare. Men det är mycket roligare när det är ens eget hem. Moppa golvet hemma i Fogdö skulle absolut inte vara roligt, hahaha... Och så kan man inte springa runt och sjunga samtidigt, med risk för att skämma ut sig. 

3 kommentarer:

  1. Åh så mysig liten lägenhet! Längtar tills jag också fixar en egen liten söt hihi.

    SvaraRadera
  2. Superfin lägenhet :) var i örebro ligger den? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är sjukt kass på stadsdelarna, men Sörby/Ladugårdsängen. :)

      Radera