14 september 2014

Mitt i denna valvaka ska jag författa ett blogginlägg. Allt för att glömma den bistra sanningen om vad som pågår i Sverige just nu. Därför tänker jag skriva om något roligare, något inte ens detta hemska valresultat kan ta ifrån mig. Stora förändringar är temat, inte lika stora förändringar som sker i Sveriges politik, men de största förändringar som hänt i mitt liv. 

När vi var på SACO-mässan så fokuserade jag mest på att jag skulle flytta till Kalmar. Jag skulle gå på Linnéuniversitetet och plugga event, det var vad jag ville göra. Visst besökte jag Örebro Universitets monter också, men jag var fortfarande inställd på Kalmar. Till och med Borås. Efteråt började jag däremot tänka lite mer på vad jag faktiskt vill bli, vad jag vill göra och hur långt jag var beredd att flytta. Allt eftersom blev Örebro det bästa alternativet - och idag ångrar jag inte att jag sitter här vid mitt köksbord i min lilla etta i Sörbyängen, i Örebro. Jag har hunnit med så mycket sen jag flyttade hit, jag har utvecklats så mycket redan och varit med om så mycket saker jag inte trodde skulle hända just mig. Jag tror att jag kommer längta tillbaka hit när jag åker hem i oktober. Det trodde jag inte att jag skulle göra, jag trodde att jag skulle längta hem. Visst saknar jag min familj och våra djur, men jag längtar inte hem, för jag trivs här. Och det är så himla skönt. 

När jag skulle välja gymnasium var jag säker på att jag inte ville stanna kvar i samma stad. Jag var väldigt nervös, men även där så var förändringen en bra sak. Det var värt att pendla till och från skolan, gymnasietiden har varit en av de bästa tiderna i mitt liv även om första dagen var nervös som bara den. Första dagen här på universitetet var hemsk - det var nervöst och stressigt. Nu finns det typ ingen skillnad mellan vardag och helg, dagarna bara går och jag stormtrivs! Idag lyssnade jag på The Script medan jag cyklade till Willys i solskenet och tänkte bara, fan, jag bor här! Jag trivs här. Jag har cyklat vilse så många gånger, jag har aldrig cyklat så mycket som nu. Det är en enorm frihet att bo här efter att ha bott ute på landet. Det hade som sagt många fördelar men jag är mycket friare här. 4 kilometer till stan, mindre än 2 kilometer till skolan. Visst saknar jag att ha en lön att lägga undan, att slippa betala för maten. Men jag saknar inte jobbet, jag är mycket hellre här i skolan. Allt med den här flytten har krävt mycket av mig som person, det är en stor omställning. Men det är samtidigt roligt. Jag kan inte komma på några nackdelar med att bo här än så länge. Det är så skönt att ha hittat rätt, jag är glad att jag vågade ta steget. Så glad.

Mer bilder från Örebro ska det bli, jag ska visa er min lägenhet och annat kul! Måste bara komma ihåg, och hinna, haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar